۲۳ پروژه مدیریت مصرف آب در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار است

 مدیر HSE هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: ۲۳ پروژه مدیریت مصرف آب با اعتبار ۳۳ همت در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در دستور کار است.

به گزارش سبا724،یاسین محمدی در اولین کنگره ملی پایداری محیط زیست بر پایه مدیریت هوشمند منابع آب اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب جامعه جدای از نگرانی‌ها و چالش‌ها نیاز به امید دارد و ما امروز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به سهم خود در حوزه امیدآفرینی حرف‌هایی برای گفتن داریم.

وی افزود: ما امروز برای مدیریت هوشمند آب و مصرف آب برنامه و نقشه راه داریم تا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.

مدیر HSE هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه امروز هلدینگ پتروپالایش اصفهان به عنوان یکی از هاب‌های اصلی تولید فرآورده‌های نفتی در صنعت پالایش به شمار می‌آید، تصریح کرد: این هلدینگ با تولید ۱۳ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و ۲۳ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۵ سهم قابل توجهی و حدود ۲۲ درصدی در زمینه تامین سوخت دارد.

وی گفت: این سوخت به ۱۷ استان کشور ارسال می‌شود و از این رو می‌توان هلدینگ پتروپالایش اصفهان را صنعتی جدایی ناپذیر توصیف کرد.

محمدی با اشاره به اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حوزه محیط زیست، مدیریت منابع انرژی و منابع انرژی تجدیدناپذیر دارای رتبه ۵ ستاره از وزارت نفت است، افزود: بر این اساس می‌توان گفت برنامه‌ریزی برای به صفر رساندن استفاده از آب شهری در حال اجرایی شدن است و تا سال ۱۴۰۵ دیگر نیازی به تامین آب از حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود نداریم.

وی گفت: در حال حاضر هلدینگ پتروپالایش اصفهان ۶۰۰ مترمکعب در ساعت آب شهری و ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت آب از محل تصفیه پساب شاهین شهر دریافت می‌کند.

مدیر HSE هلدینگ پتروپالایش اصفهان اضافه کرد: از این میزان آب ۳۶۳ متر مکعب در صنعت و برای تولید بنزین و دیگر فرآورده ها مصرف می‌شود و ۵۲۹ متر مکعب آب نیز در کولینگ ها هدر می‌رود که با ایجاد سه کلینگ هیبریدی در پالایشگاه اصفهان تا ۵۰ درصد میزان هدررفت آب در این زمینه جلوگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای ۲۳ پروژه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حوزه مدیریت مصرف آب گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۳۳ همت برآورد شده که بخش قابل توجهی از آن در پروژه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس با همکاری دیگر صنایع استان هزینه شده است.

محمدی با اشاره به اینکه از نظر اعتباری ۲ درصد از پروژه‌های هلدینگ پتروپالایش اصفهان مربوط به پروژه‌های آبی است، افزود: با اضافه شدن سهم پالایشگاه اصفهان در پروژه انتقال آب از نظر اعتباری سهم پروژه‌های آب هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سال ۱۴۰۲ به ۲۰ درصد رسید.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که از مهم‌ترین این پروژه ها مشارکت در طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است که برای این امر در هلدینگ پتروپالایش اصفهان به میزان ۳۰۰ هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب ساخته شده است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی واحد‌های تصفیه آب‌های فوق شور در هلدینگ پتروپالایش اصفهان ادامه داد: با این روند ۶۷۰ متر مکعب پساب صنعتی مجدد تصفیه خواهد شد، بااین روند میزان دورریز آب پساب پالایشگاه اصفهان به صفر می‌رسد، همچنین در حوزه آبیاری فضای سبز آبیاری ریشه‌ای بدون وجود آب در سطح را محقق کرده‌ایم و با حذف چمن و استفاده از سنگریزه تبخیر سطحی آب را به حداقل رساندیم.

مدیر HSE هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به راه‌اندازی مسیر ۹ کیلومتری بین تصفیه خانه شاهین شهر و پالایشگاه اصفهان تصریح کرد: امروز ۴۷۰ مترمکعب پساب شاهین شهر تصفیه و به پالایشگاه ارسال می‌شود و در دهه فجر امسال نیز با بهره برداری از پیش تصفیه خانه ظرفیت این میزان آب به ۷۰۰ متر مکعب خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ۵۰ حلقه چاه در محدوده پالایشگاه اصفهان وجود دارد که کیفیت آب آن به صورت آنلاین رصد می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه هیچ آلایندگی آبی به مواد نفتی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان نداریم.

محمدی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری آب‌های باران در هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: باید توجه داشت که تا سال ۱۴۰۵ وابستگی پالایشگاه اصفهان به آب شهری و حوضه آبریز زاینده رود به صفر خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا