بوت کمپ‌ خبرنگاری کوله پشتی در همه استان‌ها برگزار می‌شود

اولین «بوت کمپ خبرنگاری کوله پشتی» با هدف یادگیری سریع مهمترین مهارت‌های مورد نیاز برای تولید محتوای رسانه‌ای با حضور ۴۰ عضو باور استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سبا724، به نقل از جمعیت هلال‌احمر؛باشگاه آموزش و رسانه؛ ارتباطات و سواد رسانه، خبرنویسی مقدماتی، عکاسی و تدوین با تلفن همراه و استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا از جمله سرفصل های این بوت کمپ‌ خبرنگاری کوله پشتی بود که در ۲ روز بصورت تئوری و عملی ارائه شد.

شرکت کنندگان در روز اول دوره و براساس آموزش‌های فرا گرفته در حوزه ارتباطات و سواد رسانه نسبت به ارائه طرح در خصوص اخبار جعلی و شایعات در حوادث اخیر و نحوه مدیریت اخبار و پاسخگویی به رسانه‌ها اقدام کردند. همچنین در پایان روز اول این دوره آموزشی، اعضای باور استان اصفهان با حضور در میدان نقش جهان، آموزه‌های خود در حوزه عکاسی و فیلمبرداری را تمرین کردند.

بنابراین گزارش دومین روز این بوت کمپ در مرکز بین‌المللی آموزش های تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان برگزار و مباحث اصول خبرنویسی، استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا و آشنایی با نرم‌افزارهای موبایلی ادیت عکس و تدوین به فراگیران آموزش داده شد.

در بخش پایانی این بوت کمپ، فراگیران ضمن شرکت در آزمون تئوری با حضور در یک مانور فرضی( وقوع زلزله ۷ ریشتری و حضور تیم های عملیاتی جست و جو و نجات و آنست برای نجات فرد محبوس) که با همکاری تیم‌های عملیاتی استان اصفهان اجرا شد؛ بایدها و نبایدهای حضور تیم‌های رسانه‌ای در منطقه حادثه دیده را فرا گرفتند.

همچنین شرکت کنندگان در قالب تیم‌ رسانه‌ای( خبرنگار- عکاس- فیلمبردار- تدوینگر) و با توجه به آموزش‌های فرا گرفته نسبت به تولید محتوای استاندارد( گزارش تصویری- خبر مکتوب- کلیپ) از این مانور فرضی اقدام کردند.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ارتقا و توانمندسازی اعضای باور در سرفصل‌های مشترک و با توجه به تفاوت‌های بومی و منطقه‌ای و تنوع حوادث در استان‌ها، مقرر است آموزش های محلی و اجتماع محور در قالب بوت کمپ خبرنگاری کوله پشتی برای اعضای باور همه استان‌ها برگزار شود. مباحث تکمیلی این بوت‌کمپ‌ در کلاس‌های غیرحضوری فشرده برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

یادآور می‌شود بوت کمپ‌ها با هدف یادگیری سریع مهمترین مهارت‌های مورد نیاز در موضوعی مشخص برگزار شده و شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره دانش و مهارت قابل قبولی را در سرفصل‌های تعریفی کسب می‌کنند.

اصفهان_معصومه صالحی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا