استاندار کردستان:
انتقال حساب بانکی واحدهای تولیدی در کردستان به طور جدی پیگیری می شود

استاندار کردستان گفت: انتقال حساب بانکی واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و معدنی مستقر در استان به طور جدی پیگیری می شود.

به گزارش سبا 724، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در یکصد و نود و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به طور اختصاصی در ارتباط با مشکلات برق واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان بیجار برگزار شد، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی هم چون معدن زرکوه قروه به طور کامل حساب های بانکی خود را منتقل کردند و منجر به تحرک مالی در ۲ بانک استان شدند.

وی با اشاره به اینکه عمده مشکل استان در حوزه بانکی به منابع موجود در بانک ها برمی گردد، افزود: موضوع انتقال حساب واحدهای تولیدی به داخل استان را به طور جدی دنبال می کنیم و امیدواریم در جلسات بعدی از صاحبان این واحدها که اقدام به عملیاتی کردن این مهم کردند قدردانی کنیم.

استاندار کردستان در ارتباط با مشکل برق واحدهای صنعتی و معدنی استان، افزود: تا بررسی کامل مشکل برق شرکت صبا نور و کیمیا معادن سپاهان در بیجار و ممانعت از توقف تولید، براساس مفاد تفاهم نامه ای بین این ۲ شرکت که در گذشته منعقد شده است، عمل شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه گام های موثری در فرآوری مواد معدنی در استان برداشته شده است، اظهار کرد: برای اجرای زنجیره فولاد در استان ۱۷ طرح تعریف کردیم که با اجرای آنها برای چهار هزار و ۳۲۳ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

بختیار خلیقی اضافه کرد: شرکت کیمیا معادن سپاهان در زمینه تولید کنسانتره در بیجار فعالیت می کند که در فاز نخست ظرفیت تولید آنها ۳۰۰ هزار تن و فاز دوم آن هم دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: شرکت صبانور هم در زنجیره فولاد استان سرمایه گذاری کرده است و هم اکنون واحد تولید کنسانتره سنگ آهن و گندله آن با ظرفیت هر کدام یک میلیون تن در شهرستان بیجار ایجاد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این ۲ شرکت معدنی در ارتباط با تامین برق به مشکل برخوردند و امید می رود در این جلسه برای رفع آن مصوبه ای به تصویب برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا