استاندار: فعالان اقتصادی با سرمایه‌گذاری در هرمزگان تولید خود را بیمه کنند

 استاندار هرمزگان به سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشور توصیه کرد: با سرمایه‌گذاری در جنوب کشور به‌ویژه استان هرمزگان، تولید خود را بیمه کنند.

به گزارش صبح ایرانیان آنلاین ، مهدی دوستی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان هرمزگان افزود: صنعتگران و فعالان اقتصادی با سرمایه‌گذاری در جنوب کشور می‌توانند بنگاه‌های اقتصادی خود را بیمه کنند، چرا که به عنوان مثال در صنعت فولاد علاوه بر تامین پایدار انرژی حتی اگر سنگ آهن کشور نیز به اتمام برسد، می‌توانند تولید خود را براساس واردات ادامه دهند.

وی بیان کرد: از آنجایی که امروز تامین انرژی پایدار برای صنعت به چالشی مهم در کشور تبدیل شده است لذا سرمایه‌گذاری در هرمزگان موجب تضمین تامین آب، برق، انرژی و مواداولیه می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: توسعه صنعتی فقط با مشارکت جمعی اتفاق می‌افتد و بر همین اساس برای جلوگیری از خروج موادخام معدنی، در جهت تکمیل زنجیره‌ها شهرهای صنعتی را تعریف کردیم.

دوستی یادآورشد: در بنگاه‌های بزرگ مقیاس استان هرمزگان نیز الزاماتی را درنظر گرفته‌ایم و به سمت تولید ورق‌های فولادی، نورد و لوله گام برداشته‌ایم تا محصولات تولیدی در استان را در صنایع پیشران به کار بگیریم؛ چرا که صنعت فولاد استان، فولاد مورد نیاز کشتی‌سازی هرمزگان را تولید نمی‌کرد و برهمین اساس بحث تنوع گریدهای تولیدی را در دستورکار قرار دادیم.

به دنبال توسعه سبد تولیدات فلزی و پلیمری استان هرمزگان هستیم

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه سبد تولیدات فلزی و پلیمری استان هرمزگان هستیم، عنوان‌کرد: اگر شما تنوع سبد فلزات و تنوع سبد پلیمری را داشته باشید، در همه بخش‌ها می‌توانید نقش آفرینی کنید بر همین مبنا برروی زنجیره‌ی چسب، رنگ و رزین نیز تمرکز کردیم تا حلقه‌های تولید در استان را به هم متصل کنیم و آن را در کنار دیگر مزیت‌های نسبی استان برای توسعه قرار دهیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: در حوزه تامین پایدار انرژی ۷۸ پهنه گازی جدید در استان شناسایی شده است که ۱۰ پهنه به گاز رسیده ‌اند و در بقیه پهنه‌ها نیز اکتشاف ادامه دارد و این ظرفیت را هم باید به امتیازات استان اضافه کنیم که هرمزگان ظرفیت ویژه‌ای در تامین پایدار گاز نیز داریم که می‌تواند موجب تامین خیال سرمایه‌گذاران باشد.

دوستی با اشاره به برنامه احداث نیروگاه اتمی در هرمزگان نیز اضافه‌کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه بسته به مدل نیروگاه بیش از پنج هزار مگاوات برق اتمی به تولیدات برق استان افزوده خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر خوشه‌های صنعتی، توسعه خوشه‌های خدماتی را نیز در استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم ضمن اینکه توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط را نیز جزو اولویت‌های کاری خود می‌دانیم، چرا که این قبیل صنایع اشتغال بیشتری نسبت با صنایع بزرگ مقیاس ایجاد می‌کنند و هزینه کمتری نیز در آن‌ها به ازای ایجاد هر شغل صرف می‌شود.

در حوزه تامین پایدار انرژی ۷۸ پهنه گازی جدید در استان شناسایی شده است که ۱۰ پهنه به گاز رسیده ‌اند و در بقیه پهنه‌ها نیز اکتشاف ادامه دارد و این ظرفیت را هم باید به امتیازات استان اضافه کنیم که هرمزگان ظرفیت ویژه‌ای در تامین پایدار گاز نیز داریم که می‌تواند موجب تامین خیال سرمایه‌گذاران باشد.نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تاکیدکرد: در جهت پایدارسازی توسعه آگاه هستیم که باید نسبت خود را با محیط زیست مشخص کنیم و در این راستا نیز اقداماتی را آغاز کرده‌ایم که کاشت ۲ میلیون اصله درخت از ابتدای دولت تاکنون و کاشت ۶.۵ میلیون درخت دیگر در سالجاری از جلوه‌های ویژه‌ی این مسئله است، ضمن اینکه در حوزه پساب و آلایندگی نیز دغدغه داریم و کارهای کارشناسی را در دستورکار داریم.

 

وی ابراز کرد: توسعه زنجیره‌های آموزشی مرتبط با توسعه استان نیز از دیگر اقدامات در دستورکار است که در این راستا تاسیس ۲۷ هنرستان‌ صنعتی که ۱۲ مورد از آن در سال گذشته فعال شده‌اند و مراکز آموزش عالی همچون دانشکده متالوژی و دانشگاه نفت نیز در دست اقدام است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به کارکرد ملی بندر شهید رجایی نیز گفت: استان هرمزگان نیازمند بنادری محلی با آبخورهای بالا است که امکان پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر و اقیانوس پیما را نیز داشته باشد و به همین منظور باید ظرفیت بنادر محلی ارتقا پیدا کند.

دوستی در پایان یادآورشد: هدف ما در استان هرمزگان رسیدن به پیشرفت توام با عدالت است که مورد تاکید رهبرمعظم انقلاب است.

ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا