توسط یک شرکت دانش بنیان:
فناوران ایرانی سامانه ابر محاسباتی برای ارائه خدمات سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی طراحی کردند فناوران ایرانی سامانه ابر محاسباتی برای ارائه خدمات سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی طراحی کردند

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با بهره‌گیری از توانمندی‌های متخصصان داخلی موفق شد سامانه ابر محاسباتی را برای ارائه خدمات سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی راه اندازی کند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش  سبا 724، مصطفی سلطانی مدیرعامل شرکت هوشمند آرنا سورین گفت: موفق شدیم با بهره‌وری از فناوری‌های روز، خدمات سرویس سوپرکامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری به کاربران و متقاضیان ارائه کنیم.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان برای تامین تجهیزات و ارائه راه‌کارهای حرفه‌ای برای نیازهای متفاوت از جمله رایانش ابری، ابر اختصاصی، پردازش سریع، سوپر کامپیوترهای قدرتمند، هوش مصنوعی و استوریج‌های حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

سلطانی همچنین درباره میزان صرفه ارزی نمونه داخلی این محصول دانش‌بنیان اظهار داشت: نمونه‌های خارجی این سامانه هوشمند به صورت جامع و کامل‌تر در خارج از کشور وجود دارد، اما با توجه به تحریم‌ها، هزینه بالا و مشکلات در حوزه پرداخت برای کاربران ایرانی قابل دسترس نیستند.

مدیرعامل این شرکت فناور ادامه داد: از این رو نمونه داخلی سامانه ابرمحاسباتی در کشور طراحی شد تا خدمات سوپر کامپیوتر و هوش مصنوعی را به صورت ابری و از راه دور به متقاضیان و کاربران ارائه کند.

این فعال فناور یادآور شد: این شرکت همچنین خدماتی را در حوزه مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی این سامانه برای متقاضیان ارائه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات داخلی دانش بنیان به افزایش اشتغالزایی نیز منجر شده، گفت: درحال حاضر در این شرکت برخی از متخصصان داخلی در حوزه تولید و توسعه نرم افزاری سامانه ابر محاسباتی و برخی دیگر از این فعالان حوزه فناوری نیز در حوزه پشتیبانی و رفع مشکلات کاربران فعالیت دارند.

به گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این فعال فناور بیان کرد: بخش عمده کار ما در شرکت در حوزه تولید نرم افزارهای مورد نیاز این سامانه است و بخش سخت افزار از خارج از کشور خریداری می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت با هدف پرکردن خلاء موجود در پیاده‌سازی مراکز داده و استفاده بهینه از منابع کامپیوتری در جهت توسعه فعالیت های خود گام برمی دارد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا