بازدید دهقانی از دستاوردهای مپنا در تامین نیازهای صنعت هوایی

به گزارش  سبا724، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از ظرفیت‌ها و دستاوردهای صنعت هوایی گروه مپنا بازدید کرد.

گروه مپنا با با توجه به توانمندی‌های قبلی و با شناخت نیازهای صنعت هوایی در مسیر تامین نیازهای این صنعت گام برداشته است. بهره‌مندی از متخصصان و شناخت ظرفیت‌های دانشی و فناورانه کشور و همچنین تجربه‌های موفق مپنا در زمینه ساخت توربین‌های گازی موجب ورود این مجموعه به صنعت هوایی شده است.

مرکز هوایی مپنا با ماموریت طراحی، ساخت، تعمیر و تست موتور و قطعات و اجاره موتورهای هوایی مطابق با استانداردهای بین المللی  و با استفاده از نیروی انسانی متخصص داخلی و فناوری‌های روزآمد در راستای افزایش توان و ظرفیت ناوگان هوایی کشور فعالیت می‌کند.

مرکز هوایی مپنا در دو حوزه نگهداری و تعمیرات  موتورهای هوایی و طراحی و ساخت  قطعات و ابزارهای مورد نیاز ورود کرده و خدمات نگهداری و تعمیرات شامل نگهداری، تعمیر و بازسازی اساسی موتور، تعمیر قطعات، ایجاد سلول تست و آزمایشگاه های مربوطه و اجاره موتور را ارائه می‌کند.

مرکز هوایی مپنا در زمینه‌های مختلف طراحی و ساخت قطعات و ابزارهای مرتبط در صنعت هوایی و فرودگاهی توانمندی دارد.

توانمندی‌ها

نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی موتور، تعمیر قطعه، سلول تست و آزمایشگاه‌ها، اجاره موتور، طراحی و ساخت قطعه، ساخت توربین، خدمات مهندسی طراحی توربو ماشین، طراحی، مهندسی معکوس و تعمیر سیستم های کنترلی موتور (FADEC)، خدمات مهندسی طراحی سازه، خدمات مهندسی یکپارچگی عملکرد و پیکربندی و قابلیت اطمینان، طراحی و ساخت تجهیزات تولید توان و سیستم‌های الکتریکی، انجام تعمیرات و طراحی قطعات اویونیکی هواپیماهای تجاری، ایجاد زنجیره تامین و ساخت قطعات موتورهای هوایی، ایجاد مرکز مجهز تعمیرات تمامی موتورها و قطعات هوایی بخشی از توانمندی‌ها و خدمات بخش صنعت هوایی گروه مپنا به شمار می‌رود.

گفتنی است در این بازدید که با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رضا سلطانعلی‌زاده، رئیس مرکز توسعه اقتصاد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، زمینه های لازم برای توسعه فعالیت‌های این مرکز و ایجاد زیرساخت توسعه مرکز هوایی به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شد.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا