با هدف تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی بیشتر
بانک صنعت و معدن اختیارات خود را به شعب استانی تفویض می‌کند

مدیرعامل بانک صنعت و معدن از تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی با تفویض اختیار بیشتر به شعب این بانک در کشور خبر داد.

به گزارش  سبا 724 ، علی خورسندیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل گفت: تفویض اختیار بیشتر به مدیریت‌های استانی و شعب این بانک با هدف تمرکززدایی، ارتقای بهره‌وری، بهبود عملکرد و افزایش رضایت مشتریان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: برای پرهیز از اطاله رسیدگی به درخواست‌های مشتریان و خدمات‌دهی مطلوب در تمامی نقاط کشور ، حدود اختیارات مدیریت‌های استانی و شعب بانک با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های آنها افزایش یافته و تفویض برخی اختیارات در حوزه تسهیلات و اعتبارات ، وثایق و تضامین و وصول مطالبات به آنها صورت گرفت تا بدون طی مراحل متعدد و زمان‌بر برای اخذ تصمیم اقدام شود.

او اضافه کرد: با توجه به شناخت شعب از مشتریان و ارتباط متقابل و تعاملی که بین آنها وجود دارد، این تفویض اختیارات قطعا سبب هم‌افزایی بیشتر خواهد شد اما باید دقت نظر بیشتری در تصمیم‌گیری‌ها و نظارت بر اعطای تسهیلات و ارائه دیگر خدمات بانکی صورت بگیرد.

خورسندیان با اشاره به لزوم تامین مالی هدفمند واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال‌زایی طرح‌ها افزود: ۱۳ طرح تولیدی سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل مورد پیگیری قرار گرفته و مبلغ ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال برای آنها اختصاص یافته و در حال پرداخت می‌باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین در جمع صنعتگران و کارآفرینان استان اردبیل بیان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان مدیریتی و مشاوره‌ای بانک‌های تخصصی در ایجاد و اداره واحدهای بزرگ تولیدی، برای اصلاح و تعالی ساختار تولید و حرکت به سمت رشد اقتصادی امری اجتناب‌ناپذیر است و بانک‌ها نقشی فراتر از این دارند که صرفاً واسطه وجوه باشند.

وی خاطرنشان کرد: آثار سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی در بخش‌های اولویت‌دار به سایر واحدهای کوچک و متوسط که در زنجیره تامین آنها قرار دارند، تسری می‌یابد و سبب به حرکت درآوردن چرخ‌های صنعت و به تبع آن گردش مالی و درآمدی در دیگر بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌شود.

خورسندیان یادآور شد: کاهش ظرفیت‌های تولیدی به‌دلایلی همچون کمبود نقدینگی و عدم به روزرسانی تجهیزات و ماشین‌آلات، روند نزولی سرمایه‌گذاری خارجی، کاهش ارزش پول ملی و افزایش قیمت تمام شده روزافزون کالاها و خدمات از عوامل مهم بروز تورم در اقتصاد کشور محسوب می‌شوند و برای کاهش یا مهار تورم باید در بازه زمانی مناسب از واحدهای تولیدی حمایت ویژه به عمل آورد.

خورسندی در سفر به استان اردبیل از طرح‌های مجموعه فولاد سپهر و انصار و رویای هفت آسمان، آذر ساروج سبلان، صدرا راوی صنعت قائم، گروه آرتا و آرتاویل تایر که از تسهیلات بانک صنعت و معدن برخوردار شده‌اند، بازدید کرد.

مجموعه فولاد سپهر به تولید شمش فولادی با ظرفیت ۱۳۰ هزار تن در سال اشتغال دارد و موضوع فعالیت شرکت رویای هفت آسمان تولید انواع میوه، سبزیجات و صیفی‌جات خشک با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در سال است. گروه آرتا در زمینه صنایع چوب، صنایع پالستیک، نساجی، خودرو و انرژی فعالیت دارد و آرتاویل تایر نیز ۳۵ هزار تن در سال انواع تایر و تیوپ و نوار فالپ تولید می‌کند.ایرنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا