تسهیل صادرات؛ مهم‌ترین پیش شرط رشد تولید صنعت فولاد

عضو هیات مدیره فروشندگان آهن و فولاد تاکید کرد؛ تسهیل صادرات؛ مهم‌ترین پیش شرط رشد تولید صنعت فولاد است.

تسهیل صادرات؛ مهم‌ترین پیش شرط رشد تولید صنعت فولاد

 

به گزارش آرتان پرس، محمد صادق چیت ساز گفت: محدودیت ها و مداخله ها در امر تولید، موجب کاهش جذابیت صادرات می شود و اولین لازمه رونق و رشد تولید در صنعت فولاد ایران، حمایت از صادرات است.

وی افزود:

به سبب تحریم ها اکنون شمش فولاد ایران در بازارهای صادراتی ۶۰ تا ۹۰ دلار ارزان تر از قیمت های جهانی عرضه می شود و طبیعی است در شرایطی که تحریم ها موجب کاهش چشمگیر سود تولیدکنندگان شده، حمایت نکردن از صادرات هم به کاهش جذابیت صادرات دامن خواهد زد.

چیت ساز گفت:

مادامی که تصمیمات خلق الساعه سیاست گذاران، سد راه صادرات باشد، تولیدکنندگان هم رغبتی به سرمایه گذاری های جدید و افزایش حجم تولید نخواهند داشت، بنابراین اولین لازمه رونق در صنعت فولاد ایران، حمایت از صادرات است.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به دومین شرط رشد تولید در این صنعت گفت:

چالش بعدی فولادی ها، قطعی برق است و وضعیت برق صنعت فولاد در سال ۱۴۰۱ بهتر از سال ۱۴۰۰ بود که امیدواریم امسال قطعی برق موجب اخلال در روند تولید نشود. اما به طور کلی یکی از نیازهای اصلی صنعت فولاد، تامین انرژی است.

عضو هیئت مدیره فروشندگان آهن و فولاد در پایان اظهار کرد:

چنانچه سیاست گذاران اجازه دهند ارز صنایع با نرخ منطقی تری در بازار عرضه شده و با قیمت گذاری های دستوری و قطعی برق و تصمیمات خلق الساعه فشاری به تولیدکنندگان تحمیل نکنند، حتی اگر نرخ حامل های انرژی افزایش یابد، مشکلی برای صنعت فولاد ایجاد نخواهد شد.آرتان پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا