بخش املاک و مستغلات نمی تواند از تقاضای فولاد در چین حمایت کند

با توجه به افزایش تقاضای فولاد و کاهش پروژه های جدید، بخش املاک و مستغلات نمی تواند از تقاضای فولاد در چین حمایت کند.

بررسی تقاضای فولاد در چین

 

به گزارش سبا 724، انجمن صنعت مواد خام چین در روز جمعه (۲۳ آوریل) اعلام کرد بعید است که بخش املاک و مستغلات چین بتواند از افزایش تقاضای فولاد در این کشور حمایت کند.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۳ آوریل) گزارش دادند قیمت فولاد در کشور چین ممکن است دوباره در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ به سطوح بالایی برسد.

به نقل از چندین منبع خبری، در سال ۲۰۲۳، ممکن است رشدی در سرمایه گذاری های املاک و مستغلات و پروژه های جدید به صورت سالانه وجود نداشته باشد و چشم انداز فروش پایدار در این بخش نامشخص می باشد.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۳ آوریل) اعلام کردند طبق گزارش اداره ملی آمار چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، فروش املاک و مستغلات بر اساس منطقه در این کشور ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت. با این حال، ارقام مربوط به فروش املاک و مستغلات در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در چین نسبت به کاهش ۲۴.۳ درصدی فروش در سال ۲۰۲۲ بهبود یافته است.

با این حال، داده های اوایل آوریل برای ۵۰ شهر کلیدی نشان می دهد که کاهش فروش املاک و مستغلات در حال حاضر در حال محو شدن است، با این حال، تحلیلگران این امر را به تأخیرهایی از سوی خریداران نسبت می دهند.

آقای Xu Yuejing، معاون مدیر تحقیقات آکادمی شاخص چین، پیش ‌بینی کرده است که فروش املاک و مستغلات چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۲ درصد نسبت به سال قبل رشد خواهد کرد و به ۱.۳۸ میلیارد متر مربع خواهد رسید. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد تا سال ۲۰۲۵ سطح متوسط سالانه املاک و مستغلات فروخته شده در چین ۱.۲ میلیارد متر مربع خواهد بود.

به نقل از برخی تاجران، تحلیل گران همچنین نسبت به پیش بینی حجم شروع ساخت و سازهای جدید که بر تقاضای فولاد در این بخش تأثیر می گذارد، بدبین هستند. باید توجه داشت که در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، شاخص شروع ساخت و سازهای جدید ۱۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافت.

آقای Zhou Jinlei  یکی از اعضای شرکت Iron&Steel  معتقد است که تقاضای فولاد در چین در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۱ درصد کاهش خواهد یافت و ممکن است قیمت فولاد در این کشور دوباره در نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۳ به سطوح بالایی افزایش یابد.

همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، چین در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ تولید فولاد را ۶.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داد و به ۲۶۱.۵۶ میلیون تن رساند. بررسی ها نشان می دهد فولادسازان چینی در ماه مارس حدود ۹۵.۷۳ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۶.۹ درصد بیشتر از مارس ۲۰۲۲ بوده است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۳ آوریل) گزارش دادند انتظار می رود تولید فولاد چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ با فشار بیشتری روبرو شود زیرا شایعاتی در بازار وجود دارد که به محدود شدن تولید به سطح سال گذشته منجر می گردد. باید توجه داشت که محدودیت تولید به منظور تدوین و اجرای سیاستی برای کاهش انتشار کربن اجرا خواهد شد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۳ آوریل) اعلام کردند چین قصد دارد طرحی را منتشر کند که تولید کنندگان داخلی فولاد را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که حجم تولید در سال جاری از سطح سال ۲۰۲۲ فراتر نرود. بررسی ها نشان می دهد حجم تولید فولاد در سال ۲۰۲۲ توسط فولادسازان چینی حدود ۱.۰۱۸ میلیارد تن بوده است.

بررسی ها نشان می دهد کاهش حجم تولید به میزان اعلام شده در سال ۲۰۲۲ که تا پایان آوریل عملی می شود، منعکس کننده نگرانی مقامات در مورد تقاضای ضعیف برای فولاد است، اما منابع خبری اعلام کردند که نیازی به کاهش شدید درصدهای مشخصی ندارد./ آرتان پرس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا