کاهش تولید سنگ آهن چین در ماه مارس

 

بررسی میزان تولید سنگ آهن چین در ماه مارس

 

به گزارش سبا 724، وب سایت خبری SteelMint با ارجاع به داده های اداره ملی آمار چین (NBS) در روز جمعه (۲۳ آوریل) گزارش داد میزان تولید سنگ آهن چین در مارس ۲۰۲۳ به ۸۶.۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در چین در مارس ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد نسبت به مارس ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۳ آوریل) گزارش دادند در سه ماهه اول ۲۰۲۳ میزان تولید سنگ آهن چین  مشابه سه ماه اول ۲۰۲۲ باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، استخراج سنگ آهن چین حدود ۲۴۳.۲۶ میلیون تن بوده است.

به نقل از چندین منبع خبری، در سه ماهه اول ۲۰۲۳ واردات سنگ آهن به چین به ۲۹۴.۳۳ میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۹.۸ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد چین در ماه مارس ۱۰۰.۲۳ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به فوریه ۲۰۲۳ حدود ۱۰.۶ درصد و نسبت به مارس ۲۰۲۲ حدود ۱۴.۸ درصد افزایش یافته است.

در این میان معامله گران در روز جمعه (۲۳ آوریل) گزارش دادند از اوایل آوریل ۲۰۲۳، قیمت سنگ آهن در چین به دلیل ترس بازار از اعمال محدودیت هایی بر تولید فولاد در کارخانه های ذوب داخلی توسط دولت چین، تقاضای ضعیف داخلی برای فولاد در فصل اوج ساخت و ساز و تضعیف چشم انداز اقتصاد جهانی کاهش یافته است.

به نقل از برخی تاجران، طبق آخرین پیش بینی های Fitch، قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ در سطح ۱۲۵ دلار در هر تن خواهد بود. بررسی ها نشان می دهد با توجه به خوش بینی بازار برای بهبود اقتصاد چین، چشم انداز قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ از ۱۱۰ دلار در هر تن ارتقا یافت. آژانس  Fitch پیش‌ بینی می ‌کند که در بلند مدت قیمت سنگ ‌آهن تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰ دلار در هر تن کاهش یابد که دلیل آن کاهش رشد عرضه و تقاضا است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، تا ۷ آوریل ۲۰۲۳، معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر، که بیشترین معامله در بورس کالای دالیان بود، به ۷۹۶ یوان در تن رسید که معادل ۱۱۵.۷۲ دلار در هر تن می باشد. باید توجه داشت که معاملات سنگ آهن در بورس کالای دالیان در هفته منتهی به روز جمعه (۷ آوریل) با کاهش ۱۲.۴ درصدی نسبت به ۳۱ مارس همراه بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار در در روز جمعه (۲۳ آوریل) اعلام کردند در سال ۲۰۲۲، چین تولید سنگ آهن را به ۹۶۷.۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بررسی ها نشان می دهد در دسامبر ۲۰۲۲، تولید سنگ آهن چین به ۷۸.۶ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در دسامبر ۲۰۲۲ با کاهش ۱.۲ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۲.۴ درصدی نسبت به دسامبر ۲۰۲۱ همراه بوده است.آرتان پرس

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا