تامین مالی 460 پروژه هلدینگ پتروپالایش اصفهان، با روش های جدید

دکتر محسن قدیری در نشست تخصصی نقش عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنعت پالایش/ حمایت از توسعه پتروپالایشگاه‌ها در نمایشگاه حمایت از ساخت داخل صنعت نفت گفت:

تحریم های آمریکا بیش از 5 درصد در اقتصاد کشور تاثیر نمی گذارند، با این حال موانع داخلی بسیار بیشتر از این حد بر اقتصاد کشور تاثیرگذارند.

خیلی از شرکت ها بر این باورند که سهام داران مانع توسعه می شوند و در این شرایط مدیران باید سهامداران را توجیه کنند که امور توسعه ای به درستی انجام شود.

مهم ترین مساله ای که در ایران با آن مواجه ایم، این است که مدیران برای رفع موانع تلاش چندانی نمی کنند و این در حالی است که همیشه راه هایی برای رفع موانع وجود دارد و مدیران نباید در گلوگاه ها به بن بست برسند.

امسال سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده و این در شرایطی است که این دو گزاره با یکدیگر تضاد دارند و بهترین راه حل دسترسی به هر دوی این اهداف، افزایش بهره وری است. این فرمول، نادرست نیست، اما برای دستیابی به آن باید به بهره وری دست پیدا کرد.

افزایش بهره وری نیز تنها در صورتی ممکن می شود که تکنولوژی را در حوزه فعالیت خود توسعه دهیم. زمانی هم که صحبت از تکنولوژی به میان می آید، منظور خرید لیسانس و اقدامات مشابه نیست، بلکه باید در همه زمینه ها پیشرفت تکنولوژیک را مورد توجه قرار داد.

تولید محصولات بهینه، می تواند یکی از راهکارهای خلق پول باشد و این خلق پول می تواند هزینه های جاری بسیاری از طرح ها را تامین کند.

460 پروژه بر اساس 12 استراتژی در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال اجراست و این که به یک هلدینگ پتروپالایشی تبدیل شده ایم، با این هدف انجام شده که تامین مالی پروژه های موجود در داخل هلدینگ ممکن شود.

بنابراین برای رشد تولید باید از روش هایی با بهره وری بالا استفاده کرد و قرار نیست چرخ را از ابتدا اختراع کنیم و برای تولید برخی محصولات خاص مانند کاتالیست ها می توانیم روش هایی جدید را مدنظر قرار دهیم.

پالایشگاه اصفهان به دنبال آن است که به یک شرکت دانش بنیان بزرگ تبدیل شود و بزرگترین چالش برای پروژه های 6 میلیارد یورویی پالایشگاه اصفهان، تامین مالی بود که خوشبختانه با روش های به وجود آمده رفع شده است.

بنابراین می توان گفت که پیشرفت و توسعه در کشور ممکن است و باید برای دستیابی به این اهداف، ریسک پذیر باشیم و با مدیریت ریسک، اقدامات توسعه ای را به انجام برسانیم.

مدیران باید این موضوع را در نظر داشته باشند که در ابتدای امر، نیروی انسانی باید با رضایت کامل کار کنند و زمانی که همه بخش ها به صورت همسان با یکدیگر پیشرفت کنند، شاهد آن خواهیم بود که توسعه ممکن می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا