هم‌صدایی مادران “بنیاد زنان متخصص” با مادران مقاومت

سفیر ایران در کشور فنلاند درهمایش مادران مقاومت گفت: حمایت از جریان حق‌طلبی مردم فلسطین که در دوره‌های مختلف به طرق مختلف تکرار شده تا امروز بتوانیم با ظرفیت‌های زنان نخبه و متخصص راه هایی را باز کنیم که با زنان و کودکان و قربانیان غیرنظامی در نوار مرزی غزه که مورد هجوم ددمنشانه قرار می گیرند، هم صدا شویم.

به گزارش سبا724، همایش مادران مقاومت به پاس تقدیر از مادران مقاومت فلسطین و غزه از سوی بنیاد زنان متخصص با حضور سمیه رفیعی نماینده‌ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و ریاست فراکسیون محیط زیست در مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه 8 آبان در سازمان مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.
درابتدای این همایش مادر شهیدان صادق و فخرالدین برزی به سخنانی درخصوص مقاومت زنان اسلام اظهار کرد: متاسفانه دشمنان اسلام بعد از چهل و چندسال که از انقلاب ما گذشته هنوز از خواب خرگوشی خود بیدار نشده اند. خدای متعال فرموده اند اسلام برای تمام دنیا امر شده است. خدای متعال این دین را در دو دنیا برای انسان قرار داه است. متاسفانه عده ای برای دنیای چند روزه خود همه چیز می خواهند و غافل از آخرت هستند. ملت ما که ملتی بسیار مسئولیت پذیر وو مهربانی است در همه برهه ها به داد همه مسلمانان جهان رسیده و هرکاری توانسته برای مردم مظلوم دنیا کرده است. امیدوارم در این برهه هم بتواند همه وظایف خود را در مورد مردم مظلوم دنیا به عمل برساند.
این مادر شهید در پایان تاکید کرد: همه می دانند این انقلاب، انقلاب خدایی بود و خداوند متعال راضی نشدند مملکت حسینی ما در منجلاب فساد شاهنشاهی فرو رود و نجات خیر فرمودند که با همراهی و ایستادگی و مقاومت ملت باعث شد که پیروزی‌های بسیاری بدست آوریم. انشالله بتوانیم بقیه عمرمان را هم مطابق دستورات الهی قرآن که برای تمام دنیاست، عمل کنیم.

کودکان و زنان قربانیان بی دفاع جنگ ها هستند
در ادامه این همایش معصومه آباد، سفیر ایران در کشور فنلاند از آزادگان کشور و نویسنده کتاب«من زنده ام» در سخنانی به مبارزات مردم فلسطین و غزه پرداخت و اظهار کرد: خیلی برای من جالب است با اینکه بسیاری از دولت های مختلف از امریکا، اروپا، کانادا و حتی در برخی از کشورهای خاورمیانه مواضع مختلفی را اتخاذ کردند که همراه با ظالم باشند اما صدای مردم را که می بینیم و می شنویم و تصاویری که بیرون می آید تصاویر جمعیت های میلیونی است که در مخالفت با دولت های خود در حرکت هستند. یعنی دولت ها رای و تصمیم دیگری را صادر می کنند اما صدایی که از حلقوم این ملت ها بیرون می آید هم صدا با صدای مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه است.
سفیر ایران در فنلاند در ادامه تصریح کرد: تصاویر دلخراش از کودکانی که هفته های گذشته همزمان با روز جهانی کودک از کودکان غزه مشاهده کردیم باید برای سازمان های های جهانی ارسال شود تا متوجه شوند که چه اتفاقی برای کودکان در حال افتادن است. دنیای امروز که ادعای حقوق بشر و صلح طلبی را دارد و اگر اتفاقی در گوشه ای از کشور بیفتد فریاد وا مصیبتا سر می دهد، چطور نمی تواند با پشتوانه های حقوقی و منطقی این مساله را حل کند و ما را به مسیری هدایت کند که دنیا بیاموزد که در این مسیر چطور باید قضاوت و حق طلبی کرد. آیا در همه جنگ‌ها همیشه قربانیان بی دفاع و غیرنظامی باید در خط اول این جنایات قرار گیرند.
آباد در ادامه تاکید کرد: لذا امروز ما دورهم جمع شدیم که ضمن حمایت از جریان حق‌طلبی مردم فلسطین که در دوره‌های مختلف به طرق مختلف تکرار می شده امروز بتوانیم با ظرفیت‌های زنان نخبه و متخصص راه هایی را باز کنیم که هم صدا شویم با زنان و کودکان و قربانیان غیرنظامی که در نوار مرزی غزه مورد هجوم ددمنشانه قرار می گیرند. متاسفانه خیلی وقت‌ها رای هایی که سازمان های جهانی صادر می کنند، چراغ قرمزی به جنایاتی است که در حال انجام است و مایه تاسف است که در این سوی داستان، حماس است که نه ارتش و نه گروه منسجم نظامی دارد اما در آن سوی داستان کشورهایی هستند که پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی را به طرق مختلف از دوردست‌ها روانه جنگ با یک مدیشیای منطقه ای کرده اند. اما باز هم به یمن پرودگار و رحمت الهی اتفاقی که دارد می افتد این است که هنوز در مبارزه بسیار سخت هستند و انشالله بتوانند از این مسیر روسفید بیرون بیایند تا برگ زرین و افتخاری باشد برای همه کسانی که حق طلب هستند و برای همه مظلومان جهان.
در ادامه این همایش ارتباط تصویری با «حورا حیدری» از زنان مبارز جبهه مقاومت لبنان برقرار شد که به ارایه سخنانی در خصوص مقاومت و ایثارگری‌های زنان در لبنان در راستای حمایت از جبهه مقاومت پرداخت.
وی عملیات طوفان الاقصی را یک عملیات استثنایی در طول دوره مقاومت خواند و یک ضربه سنگین به ارتش های استکباری دنیا خواند و در این خصوص توضیحاتی را ارایه داد.
در ادامه این همایش برخی از اعضای بنیاد زنان متخصص به ارایه مقالاتی در خصوص مبارزه زنان در جبهه‌های مختلف مقاومت در غزه و فلسطین پرداختند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا