بیش از ۱۰۰ هزار قطعه در فولاد مبارکه بومی سازی شده است

مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار قطعه، تجهیز و ماده مصرفی در این شرکت بومی سازی شده است،‌ گفت: بومی سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در فولاد مبارکه نهادینه سازی شده است.

به گزارش سبا724، سید محمدیاسر طیب‌نیا روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های فولاد مبارکه اظهار داشت: صندوق حمایت از سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومان تشکیل، شش مرکز دانشگاهی تجهیز و بیش از ۲۵۰ طرح نوآورانه در ۲۰ ماه گذشته بررسی و در تعدادی از این طرح‌ها سرمایه گذاری خطرپذیر انجام شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲‌.۳ میلیارد یورو طرح برای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در فولاد مبارکه تعریف شده است که تولید ۲.۵ میلیون تن دی اکسید کربن در سال را کاهش می‌دهد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: امروز ۱۹۶ پروژه کوچک و بزرگ در این مجموعه و شرکت‌های تابعه در حال انجام است که برای تکمیل آن تا پیش از ۱۴۰۴، نیازمند حمایت وزارت صمت در تأمین ارز پروژه‌ها هستیم.

وی گفت: امروز فولاد مبارکه فارغ از یک منطقه جغرافیایی حرف برای گفتن دارد و منافع آن به همه مردم می‌رسد و می‌تواند مرکز هدفگذاری دولت باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: اقتصاد فولادین امروز بهترین جایگزین اقتصاد بدون نفت بوده و نقشه راهی است که ما را به اقتصاد مقاومتی می‌رساند، اما شاهد آن هستیم که برخی از افراد سودآوری این صنعت را هدف گرفته‌اند و سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که فولاد آسیب می‌بیند.

طیب‌نیا اضافه کرد: در کشور هند امروز وزارت فولاد شکل گرفته و در کشورهای در حال توسعه از جمله چین، کره جنوبی و برزیل، شاهد سرمایه گذاری جدی در صنعت فولاد هستیم.

وی تصریح کرد: اگر صنعت فولاد حمایت شود خودکفایی اقتصادی و صنعتی کشور را رقم خواهیم زد. این حمایت باید در ثبات سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها دیده شود. نیازی به حمایت مادی نداریم و فقط لازم است موانع فعالیت‌ها برداشته شود.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از فولاد مبارکه، پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت این شرکت را افتتاح کرد.

مرحله نخست این طرح با هدف افزایش ذخیره‌سازی کنسانتره و گندله به میزان ۱.۵ میلیون تن و تامین مواد اولیه برای تولید آهن اسفنجی به بهره‌برداری رسیده و مرحله دوم آن در آبان‌ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید که تا آن زمان ۸۰ درصد از پروژه تکمیل خواهد شد.

این طرح از بهمن‌ ۱۴۰۰ با زیربنایی به مساحت ۱۱۰ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ۹۴۲۰ میلیارد ریال آغاز شده و برای ۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی دارد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا