پیشرفت های حوزه دانش بنیان برای جوانان کشور امید بخش است

به گزارش سبا724، سید محمد حسینی در سومین روز از نمایشگاه روایت خدمت ضمن بازدید از غرفه معاونت علمی با بخشی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان آشنا شد.

وی با تاکید بر ارزشمندی محصولات دانش بنیان در عرصه بین الملل تاکید کرد: پیشرفت های روز افزون کشور در حوزه دانش بنیان قابل تحسین است و این پیشرفت ها می تواند امید بخش جوانان جامعه باشد.

پهپادهای کشاورزی ساخت شرکت دانش بنیان پرواز یاران سیرنگ از جمله دستاوردهایی بود که در این بازدید مورد توجه معاون پارلمانی رئیس جمهور قرار گرفت و آن را یک پیشرفت تکنولوژیک مهم در حوزه کشاورزی توصیف کرد.

پهپادهای کشاورزی با دارا بودن توانایی‌های مختلف، بهبود عملکرد و می‌توانند به شکل‌های مختلف در کمک به بهره‌وری بیشتر و کاهش هدر رفتن منابع کمک کنند. همچنین به عنوان یک ابزار قدرتمند در بهبود فرآوری خاک، مدیریت محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات به کار می‌روند. پهپادهای کشاورزی با دارا بودن سنسورهای خاص، به صورت خودکار محلول سم را به مناطق مختلف مزرعه پاشش و باعث بهبود دقت، کارآیی عملیات سمپاشی، کاهش هزینه‌ و زمان می‌شوند. از پهپادهای کشاورزی در عملیات سم‌پاشی، بذرپاشی، گرده‌افشانی و مه‌پاشی (جهت جلوگیری از سرمازدگی باغات) استفاده می‌شود.

بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» که تا فردا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه دارد فرصت مناسبی برای عموم علاقمندان است تا بدون واسطه با خدمات و دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی آشنا شوند.

 

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا