دستورالعمل های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده ها، فضای کار اشتراکی و مراکز هم آفرینی ابلاغ شد

دستورالعمل های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده ها، فضای کار اشتراکی و مراکز هم آفرینی ابلاغ شد.

به گزارش سبا724، محمدجواد صدری‌مهر در نشست خبری «ابلاغ دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتباربخشی به شتابدهنده های نوآوری، فضاهای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم آفرینی» با اشاره به این که موضوع زیرساخت های زیست بوم فناوری و نوآوری از اولویتها و دغدغه های معاونت علمی در همه دوره ها بوده است، اظهار داشت: به لطف تلاش‌های صورت گرفته، زیست بوم گسترده ای با زیرساختهای متنوع نظیر شتابدهنده ها، پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، فضای کار اشتراکی و … در کشور شکل گرفته که در دوره جدید معاونت علمی تلاش می شود فعالیت این زیرساختها توسعه یافته و اعتباربخشی شود.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبار بخشی به شتابدهنده نوآوری، فضای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم آفرینی گفت: بر این اساس دیگر چیزی به نام «مجوز فعالیت» برای زیر ساخت‌های زیست بوم نوآوری از قبیل شتابدهنده‌ها، کارخانه ها و مراکز نوآوری نخواهیم داشت و زیرساختهایی که به سطح کیفی مطلوبی رسیده باشند گواهی صلاحیت دریافت می کنند.

صدری‌مهر با اشاره به این که تاکنون علاوه بر معاونت علمی نهادهایی مثل وزارت کار و بسیاری از شهرداری ها هم اقدام به صدور مجوز برای شتابدهنده‌ها کرده‌ اند اظهار داشت: طبق آخرین آماری که در اختیار داریم، بالغ بر ۴۷۰ توافق‌نامه شتابدهندگی در کشور منعقد شده که براساس دستورالعمل جدید که هفته گذشته ابلاغ شده از این پس به جای حمایت یکسان و حداقلی از همه شتابدهنده ها، تنها شتابدهنده های حائز صلاحیت از حمایتهای معاونت که سقف آنها افزایش یافته برخوردار خواهند شد.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که مسوولیت اعتبارسنجی شتابدهنده ها و فضاهای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم آفرینی به مرکز شتابدهی پارک فناوری پردیس محول شده است اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید، هر زیرساختی که دارای گواهی صلاحیت باشد، مستقیما دانش‌بنیان خواهد شد. رویکرد ما برای حمایت از شتابدهنده‌ها و مراکز نوآور، فعالیت تخصصی آنها در یک حوزه خاص است و فعالیت حوزه‌های عام مورد توجه ما نیست.

صدری مهر، سقف حمایت معاونت علمی از شتابدهنده‌ها را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: برای حمایت از مراکز هم آفرینی سقفی در نظر گرفته نشده است.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا