بازدید وزیر صمت به همراه سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار/ تاکید بر تولید محصولات صادرات محور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان سمنان به همراه سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ، ضمن بازدید و آشنایی با امکانات منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، برتولید محصولات صادرات محور تاکید کرد.

به گزارش سبا724 ، «عباس علی‌آبادی» صبح امروز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان، به همراه “فرشاد مقیمی” سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار حضور یافت و ضمن بازدید از امکانات این مجموعه بازدید و با مدیران این مجموعه گفتگو کرد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی گرمسار که مساحت 2000 هکتار را در برمی‌گیرد، 52 هزار اشتغال ایجاد می‌شوود. همچنین قرار است مواد اولیه بدون گمرک وارد مجموعه شده و سرمایه‌گذاراران با رویکرد محصولات صادرات محور، اقدام به عرضه تولیدات نهایی به بازارهای داخلی و خارجی، خواهند کرد.

در جریان این بازدید، مدیران یک مجموعه تولیدی هم در خصوص محصولات خود، توضیحاتی را ارائه کردند که وزیر صمت از آنها خواست محصولات‌شان را با رویکرد حضور در بازارهای بین‌المللی (تولیدات صادرات محور)، به‌عنوان برندی قابل عرضه در سراسر دنیا، تولید کنند.

همچنین در جریان این بازدید، «اردشیر مطهری» نماینده مردم شریف گرمسار، آرادان و ایوانکی هم با بیان اینکه انتخاب «عباس علی‌آبادی» به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت، یک انتخاب شایسته از سوی دولت بود زیرا مدیر صنعتی و علمی و بسیار باتجربه و موفق در این حوزه است، توضیحاتی را در خصوص مشکلات سرمایه‌گذاری و اعتبارات ارائه شده به آنها در استان، ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌های گرمسار و آرادان به اندازه 6 استان، منطقه صنعتی دارد، سوء مدیریت در سمت‌های مختلف، وجود دلا‌ها برای فروش زمین‌های صنعتی و عدم توجه منطقی به سرمایه‌گذاران را عامل اصلی عدم دستیابی به اهداف ترسیمی برشمرد.

نماینده مردم شریف گرمسار، آرادان و ایوانکی با تقدیر و تشکر از دولت آیت‌الله رئیسی که برای رفع مشکلات موجود، تلاش شبانه‌روزی انجام می‌دهد، این روحیه و کار جهادی و استفاده از نیروهای جوان و متعهد را زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ کشور در آینده‌ای نزدیک برشمرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با حضور در سالن اجتماعات مجموعه، هدف همه دولت‌ها را عمران و آبادانی برشمرد و با اشاره به شعار «رشد تولید و مهار تورم» برای سال، گفت: مقام معظم رهبری در 10 سال اخیر، عنوان اقتصادی را برای سال در نظر می‌گیرند و ما انصافا به اهداف ترسیمی توسط ایشان نرسیدیم زیرا ما (بخش‌های دولتی و خصوصی) به وظایف‌مان به خوبی عمل نکردیم.

علی آبادی با بیان اینکه وظیفه همگی‌مان ارزش‌آفرینی و خلق ثروت ملی، افزود: باید تولید را با هدف نقش آفرینی در عرصه بین‌المللی توسعه دهیم تا برند ایرانی در جهان بدرخشد. همچنین باید محصولات‌مان را به بازارهای خارجی معرفی کنیم؛ آنهم با هدف عرضه نمادهای صنعتی ارزشمند و قدرتمند ایران به دنیا.

وی،  بار دیگر به این موضوع تاکید کرد که رویکرد اصلی‌مان در صنعت نقش‌آفرینی در صحنه بین‌المللی به‌عنوان عامل ارزش آفرین و خلق ثروث ملی ‌(در بخش دولتی و خصوصی) است، ادامه داد: اشتغال‌زایی، رفاه اجتماعی و عمران آبادانی از نتایج این رویکرد است که باعث حضور و نقش‌آفرینی در صحنه بین‌الملی و ایجاد افتخار برای ملت و مردم خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه نوآوری در صحنه جهانی، خلق محصولات جدید و تولیدات نوآور است که دیگران آن را انجام نداده‌اند و خلق آینده کردن (آینده‌سازی) توسط همه صنایع است، آثار مثبت این اتفاق را اشتغالزایی و رفاه اجتماعی برشمرد.

علی‌آبادی با اشاره به اهمیت دیپلماسی اقتصادی در تولید محصولات جدید، تاکید کرد: باید ارتباطات بین‌المللی‌مان را با شناخت نیازها و ارتباطات با کشورهایی که می‌توانند نیاز‌های‌مان را تامین کنند، توسعه دهیم. به‌طور مثال استان سمنان که کم آب است اما از ظرفیت‌های بالای نیروی انسانی و مجموعه‌های صنعتی برخوردار است، باید با کشورهایی ارتباط برقرار کند که بتواند کالاهای تولیدی در سایه مزیت‌های رقابتی خود را به آنها صادر و از آن کشورها برای تامین نیازهای خود، کالا وارد کند.

وی با تاکید بر اهمیت بالای دیپلماسی صنعتی و اقتصادی و بررسی این رویکرد در نشست با مسئولان استان سمنان، تصریح کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی وظیفه ماست و آمادگی لازم را برای توسعه آنها را داریم. البته استان سمنان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در بخش صنعتی حوزه برخوردار است که باید تمام ابرازهای تولید و نظام مالی خوب را برای خود تامین کند.

وزیر صمت با بیان اینکه می‌توان با استفاده منطقی از سرمایه خرد مردم، پروژه‌های بزرگی را احداث و راه‌اندازی کرد، بر اهمیت موضوعاتی از جمله «جلوگیری از ضربه زدن به محیط زیست»، «بحث نظام مالی»، «تولید محصول با تکیه بر ظرفیت صادراتی از سوی شرکت‌ها و تامین ارز لازم برای تهیه مواد اولیه از محل صادرات محصولات تولیدی»، «تضامین لازم برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها»، «حمایت منطقی از مانع‌زدایی قانونی در بخش گمرک برای رشد تولید و تجارت»، «تسهیل در صدور مجوزهای کوتاه مدت، پیگیری آن برای رسیدن به اهداف و جریمه برای تاخیر در اجرا»، «بحث لجستیک و توسعه خطوط زمینی، ریلی و هوایی توسعه ناوگان‌های آن»، «بحث معافیت‌های مالیاتی»، «استفاده بهینه در مصرف آب و اختصاص بیشتر آن به صنعت»، «تقویت و توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و افزایش شیفت‌های کاری صنایع» و «دعوت و آماده‌سازی مسیر جهت ترغیب بیشتر سرمایه‌گذاران به حضور در پروژه‌های استان» برای توسعه شهرک‌های صنعتی در استان سمنان تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه های سفر به استان سمنان، دیدار صمیمانه‌ای با کارکنان اداره کل صمت این استان داشت.

«عباس علی‌آبادی» در ادامه برنامه های سفر به استان سمنان، در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان حضور یافت و ضمن دیدار و گفتگوی دوستانه با مدیران و کارکنان این اداره کل و شنیدن صحبت‌ها و نقطه نظرات آنان، دقایقی برای آنها صحبت کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه شعار ما می‌توانیم در ایران خصوصا در حوزه تولید، به بهترین شکل اجرایی شده است، گفت: مهمترین اقدام برای فعالان در ادارات کل صمت در استان‌های مختلف، اجرای عملی شعار رشد تولید و مهار تورم است که درصورت عملی شدن این مساله، اتفاقات خوبی برای همه رقم خواهد خورد.

در ادامه نشست، وزیر صمت بر ضرورت تلاش مضاعف مدیران ارشد وزاتخانه جهت حل مشکلات منابع انسانی تاکید کرد.

وزیر صمت همچنین با استاندار سمنان در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت نشست داشت.

در این نشست “فرشاد مقیمی” سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران  و اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در حوزه تامین آب شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقدامات بی نظیری انجام داده که طی سالیان اخیر بی سابقه بوده است.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا