تلاش فراکسیون محیط زیست مجلس برای افزودن و اصلاح ۲۲ ماده محیط زیستی در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از پیشنهاد این فراکسیون برای افزودن ۱۵ ماده و ۷ اصلاحیه محیط زیستی در لایحه برنامه هفتم خبر داد.

به گزارش سبا724، سمیه رفیعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به برگزاری جلسات با کارشناسان محیط زیستی برای بررسی وضعیت محیط زیست در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: علی‌رغم وجود سیاست‌های کلی محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری و وجود فصل محیط زیست از برنامه چهارم توسعه، متأسفانه شاهدیم که در لایحه برنامه هفتم ردپای محیط زیست بسیار کم‌رنگ شده است.

وی با بیان این که از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رفت در نگارش لایحه برنامه هفتم مؤثرتر ورود کند، تصریح کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس از ابتدای ارائه لایحه برنامه هفتم موضوعات محیط زیستی برنامه را احصا و بر اساس جلسات کارشناسی پیشنهادات خود را در خصوص اصلاح این لایحه ارائه کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که پیشنهاد اصلی در این خصوص ایجاد سرفصل مستقل برای محیط زیست است، افزود: در عین حال پیشنهاد افزودن و اصلاح 22 ماده محیط زیستی نیز به عنوان پیشنهاد دوم فراکسیون محیط زیست مجلس ارائه شده است.

رفیعی تصریح کرد: موضوعات پسماند، ارزیابی زیست محیطی، مقوله تغییر اقلیم و انتشار گازهای گلخانه‌ای، عوارض آلایندگی، آلودگی هوا، توسعه ناوگان عمومی و استفاده از خودروهای برقی در این ناوگان، خودروهای فرسوده، استانداردسازی سوخت، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، تعیین تکلیف درختان شکسته افتاده، مدیریت مناطق چهارگانه، تامین حق‌آبه‌های محیط زیست و … بخشی از پیشنهادات فراکسیون محیط زیست مجلس در برنامه هفتم است.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کرد که با همراهی نمایندگان مجلس بتوانیم جایگاه محیط زیست را بر اساس اصل 50 قانون اساسی در برنامه هفتم توسعه بازگردانیم.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا