۱۰۱ طرح تولیدی راکد و غیرفعال در استان اردبیل شناسایی شد

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از مجموع یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در این استان ۱۰۱ طرح راکد شناسایی شده که از این تعداد ۶۸ مورد قابل احیاست.

 به گزارش صبح ایرانیان آنلاین رامین صادقی افزود: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که ۹۱ درصد آنها فعال و کمتر از ۱۰ درصد راکد است.

وی با تشریح برنامه سازمان صمت استان اردبیل برای فعال سازی واحدهای راکد استان گفت: پارسال احیای واحدهای صنعتی جزو برنامه‌های اصلی بوده و امسال نیز مقرر است ۴۰ واحد راکد صنعتی دیگر به چرخه تولید بازگردد و این امر با پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز به واحدهای تولیدی راکد انجام و مواد اولیه آنها تامین خواهد شد.

صادقی اظهار کرد: در همین راستا پرداخت تسهیلات حمایتی کم‌بهره از واحدهای صنعتی و تولیدی از محل تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل مورد توجه قرار گرفته و میزان جذب تسهیلات از این محل به ۱۳۶ درصد رسیده است.

وی یادآورشد: با توجه به شناور بودن این تسهیلات ۳۶ درصد بیشتر از سهم استان جذب شده است و امیدواریم در سال‌جاری نیز تخصیص این منابع یاریگر واحدهای تولیدی و صنعتی باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: یکی از اهداف جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، راه‌اندازی طرح‌های جدید و در کنار آن احیا و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه آنهاست و محقق شدن این هدف مستلزم همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان است.

صادقی با اشاره به ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار کرد: تاکنون از محل تبصره ۱۸ سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت شده است.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات مصوب برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان از سوی بانک‌های عامل سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده که ۸۰ درصد آن پرداخت شده و ۲۰ درصد دیگر هم به زودی پرداخت خواهد شد.

صادقی تکمیل زنجیره‌های مختلف تولید در استان را یادآور شد و گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید از جمله تولید خودرو و قطعات آن، زنجیره صنایع سلولزی از قبیل ام دی اف، پارکت، اچ دی اف، زنجیره تولید نساجی و پوشاک، تکمیل زنجیره اکتشاف و بهره‌برداری عناصر معدنی فلزی از جمله مس و مولیبدن در استان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال ۱۴۰۲ استان اردبیل در زمره استان‌های صنعتی کشور شناخته خواهد شد. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا