مقدمات احداث چهار نیروگاه خورشیدی و بادی در شهربابک فراهم شد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از برنامه احداث چهار نیروگاه خورشیدی و بادی در شهرستان شهربابک خبر داد و گفت: ۲ نیروگاه خورشیدی ۲۵ و ۵ مگاواتی، آماده واگذاری زمین هستند و با مثبت شدن استعلامات ۱۳ گانه مشکلی برای شروع پروژه آنها نیست .

به گزارش  سبا 724، با افزایش روزافزون جمعیت و محدودیت منابع انرژی، کشورها با مشکل مصرف انرژی روبه‌رو هستندو در سال‌های اخیر موضوع انرژی تحت تاثیر پدیده ای با عنوان بحران جهانی انرژی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

در استان کرمان، وجود زمینه مناسب اقلیمی و تابش آفتاب و وزش باد در بیشتر مناطق و در اکثر فصول سال، همچنین وجود پستی و بلندی ها در مسیر نهرهای آب، داشتن مناطق واجد پتانسیل بالای باد، زمینه لازم و مناسبی را برای استفاده و گسترش انرژی های نو و پاک فراهم آورده است.

کلنگ زنی طرح بزرگ شهرک زنجیره فتو ولتائیک(سامانه تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریکی) انرژی های تجدیدپذیر ایران و تولید پنل های انرژی خورشیدی با مجموع ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه در ماهان کرمان طی اواخر پارسال،طرح نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و برنامه ایجاد نخستین شهرک تخصصی خورشیدی استان کرمان در شهرستان بافت از مهمترین اقدامات دولت برای توسعه انرژی های نوین در این استان است.

در این شرایط سیدمصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در نشستی برای حل مشکلات اجرای نیروگاه های خورشیدی و بادی شهربابک افزود: زمین نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی جانمایی شده و آماده اخذ استعلامات است.

براساس اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان در مورد نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در جاده خبر(khabr روستایی از توابع بخش دهج، شهرستان شهربابک) نیز گفت:طبق اعلام شرکت مس مشکلی برای واگذاری زمین وجود ندارد.

در این شرایط با توسعه نیروگاه های انرژی های پاک انتظار می رود ضمن ایجاد اشتغال در این بخش زمینه کمبود انرژی نیز جبران شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا