بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان دشتی افتتاح شد

 بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (pcc) خاورمیانه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور و استاندار بوشهر در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 به گزارش سبا 724 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر روز چهارشنبه در حاشیه آئین افتتاح بزرگترین کارخانه کربنات کلسیم رسوبی خاورمیانه در شهرستان دشتی اظهار کرد: این واحد تولید کننده آهک با ظرفیت ۷۵ هزار تن ظرفیت، سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و ایجاد ۲۸۰ نفر فرصت شغلی با مشارکت بانک صنعت و معدن راه‌اندزای شده است.

مهدی صفوی افزود: تمام محصول این واحد تولیدی به کشورهای هدف صادر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آهک با توجه به برخورداری از ارزش افزوده بالا امکان کار و توسعه دارد و بعنوان یکی از ظرفیت‌های مهم این استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر ۲ طرح آهک دیگر نیز دارد گفت: برنامه استان تشکیل زنجیره آهک و حرکت به سمت تولید کاغذ از کربنات کلسیم و صنایع جانبی آن است تا به این صورت ضمن جلوگیری از واردات؛ ارزآوری داشته باشیم.

صفوی با اشاره به وجود ۸۰۰ میلیون تن ذخایر و مزیت معدنی موجود در شهرستان دشتی و ضرورت ایجاد زنجیره‌ها و حلقه‌های مفقوده صنایع معدنی تاکید کرد: استان بوشهر ظرفیت ایجاد چندین واحد آهک و زنجیره‌های آن را دارد.

وی اظهار کرد: تلاش می‌شود با تامین مالی و حل مسائل و مشکلات واحدهای معدنی موجود در استان شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا