مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در جلسه کمیته مدیریت و در جمع معاونان و مدیران شرکت خبر داد:
حرکت فولاد هرمزگان به سمت تولید گریدهای خاص با ارزش‌افزوده بالاتر

به گزارش سبا 724،جلسه کمیته مدیریت فولاد هرمزگان با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت به‌منظور بررسی عملکرد شرکت در نیمه نخست سال جاری و استراتژی‌های کلان در شش‌ماهه دوم سال برگزار شد.

در این جلسه، عطاالله معروفخانی، با اشاره به عملکرد قابل‌قبول فولاد هرمزگان طی شش‌ماهه نخست در حوزه تولید، بیان کرد: سال ۱۴۰۲ به‌دلیل مشکلات عدیده در تأمین انرژی، سال دشواری در حوزه تولید است. ازاین‌رو باید به‌گونه‌ای برای نیمه دوم سال برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کنیم که علی‌رغم همه مشکلات و موانع بتوانیم اهداف سازمان را با همدلی و همکاری مثال‌زدنی که همواره از مدیریت و کارکنان سراغ داشته و داریم محقق کنیم.

وی تأکید کرد: با افزایش رقبای داخلی و خارجی باید برای حفظ رقابت‌پذیری، به دنبال تولید محصولات خاص و دارای ارزش‌افزوده باشیم. این موضوع علاوه‌بر رشد تقاضا برای محصولات فولاد هرمزگان به رشد سودآوری و ارزش‌افزوده بیشتر نیز کمک خواهد کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان برنامه‌ریزی هوشمندانه برای تولید گریدهای مختلف را نیاز شرکت دانست و تأکید کرد: فولاد هرمزگان توانایی تولید انواع گرید تختال‌های خاص را دارد و باید با تولید این محصولات، بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی از افزایش تولید فولادهای خاص در فولاد هرمزگان با اجرای پروژه لنس سایدوال طی روزهای آتی و افزایش ظرفیت توانایی تولید فولاد هرمزگان برای گریدهای خاص خبر داد و گفت: حوزه بهره‌برداری باید بیش از سایر واحدها به تولید گریدهای خاص توجه کند. ضمن اینکه نمی‌توانیم به رشد کمّی محصول بی‌توجه باشیم و باید برای ثبت رکوردهای بیشتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان و با اشاره به رشد تولید با وجود محدودیت‌های انرژی، افزود: در تولید تختال رشد ۷.۵ درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد ۲۹ درصدی ثبت کردیم؛ اما ادامه این رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه در همه حوزه‌ها به‌ویژه خرید و بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان رصد دائمی بازار در حوزه تأمین مواد اولیه را یکی از راهکارهای کاهش بهای تمام‌شده و افزایش سودآوری دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت تأمین مواد اولیه فولاد هرمزگان مطلوب است؛ اما با توجه به برخی مشکلات زیرساختی و نوسانات بازار، اقداماتی همچون پیش‌خرید مواد اولیه و پیش‌بینی نوسانات قیمت مواد اولیه می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد.

صادرات فولاد هرمزگان کاهش نداشته است

وی با بیان اینکه برخلاف رکود حاکم بر بازارهای داخلی و صادراتی، فولاد هرمزگان در هر دو بخش با رشد مناسب مواجه بوده است، عنوان کرد: در شرایطی که در بازار داخلی کمبود برق به زنجیره صنعت فولاد خسارت زده و شاهد کاهش تقاضا هستیم، خوشبختانه با عملکرد خوب همه عوامل شرکت در بخش فروش عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌ایم و با رشد حجم فروش مواجه بوده‌ایم. در بازار صادراتی نیز دامپینگ روسیه و چین و به‌تبع آن کاهش قیمت اتفاق افتاده که خوشبختانه صادرات فولاد هرمزگان کاهش نداشته و این نشان می‌دهد توانستیم علاوه بر حفظ بازارهای موجود، بازارهای جدیدی بیابیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در بخش پایانی سخنان اظهار امیدواری کرد با درایت و اخذ تصمیم‌های هوشمندانه از سوی همه معاونان و مدیران و با همکاری تک‌تک افراد سازمان، برخلاف شرایط سختی که صنعت کشور را تحت تأثیر قرار داده است، در انتهای سال شاهد تحقق اهداف و عملکرد قابل‌دفاع شرکت باشیم و همچنان شاگرداولی خود را در گروه فولاد مبارکه حفظ کنیم.

گفتنی است در جریان برگزاری جلسه کمیته مدیریت، هریک از معاونان و مدیران شرکت، چالش‌ها و راهکارهای بخش‌های تحت مدیریت خود را مطرح کردند و با همفکری و هم‌اندیشی مدیرعامل و سایر مدیران در خصوص هریک از موارد، تبادل‌نظر و گفت‌وگوی لازم جهت اخذ بهترین تصمیم صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا