افتتاح پروژه‌های زیرساختی در شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه با سرمایه گذاری ۲۶۵۰ میلیارد ریال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین روز از هفته دولت به همراه سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان کرمانشاه، از چند طرح در حال اجرا بازدید و پروژه‌های زیرساختی شهرک صنعتی زاگرس کرمانشاه را افتتاح کرد.

به گزارش  سبا724، “عباس علی آبادی” وزیر صنعت، معدن و تجارت با همراهی ” فرشاد مقیمی” سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران روز شنبه و همزمان با هفته دولت، برای افتتاح و بازدید از چند طرح صنعتی و تولیدی وارد استان کرمانشاه شد.

علی آبادی، در سومین روز از هفته دولت در سفر به استان کرمانشاه از واحد‌های در حال ساخت چیاسرام و بیواتانول بازدید و چند پروژه زیرساختی را نیز در شهرک صنعتی زاگرس افتتاح کرد.

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به کرمانشاه ۲۶۵۰ میلیارد ریال پروژه در شهرک صنعتی زاگرس به بهره‌برداری رسید.

 از طرح‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت، پروژه گسترش سوخت سبز زاگرس (بیواتانول)  با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده است.

طرح بیواتانول با ارزش سرمایه‌گذاری ۳ هزار میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در مرحله نهایی بهره‌برداری است.  ظرفیت روزانه این پروژه ۲۰۰ هزار لیتر است و محصول آن در تولید بنزین کاربرد فراوانی دارد.

این پروژه در زمینی به وسعت ۱۲.۷ هکتار در شهرک صنعتی بیستون کرمانشاه در حال احداث بوده و مراحل پایانی خود را پشت سرمی گذارد.

این طرح از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و توسط شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس در حال اجراست.

ظرفیت تولید این پروژه ۲۰۰ هزار لیتر بیواتانول در روز است.

وزیر صمت و هیات همراه همچنین از پروژه در حال ساخت تولید کاشی و سرمایک چیاسرام در شهرک صنعتی زاگرس بازدید کرد.

این پروژه که عملیات اجرایی آن سال ۱۴۰۰ آغاز شده، هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اشتغالزایی این واحد نیز در فاز اول ۴۵۰ نفر است که در فاز دوم به ۷۰۰ نفر و در فاز سوم به ۸۵۰ نفر می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه این پروژه‌ها شامل ۱۰ سوله کارگاهی و تعدادی از پروژه‌های زیرساختی گاز، آب، برق، راهسازی و … است، گفت: سوله‌های کارگاهی در متراژ ۲۰۰ متر برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و با پیش‌بینی اشتغال ۱۰۰ نفر احداث شده است.

” بیژن کردستانی” از احداث ۲۰ سوله کارگاهی دیگر نیز در شهرک صنعتی زاگرس خبر داد.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا