عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن خبر داد:
حمایت صندوق نوآوری از حضور دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «اتومبیلیتی» مسکو

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور شرکت های دانش‌بنیان در نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو خبر داد.

«ابراهیم دوست‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو ۲۰۲۳ در فهرست نمایشگاه‌های مورد تایید صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار دارد.

وی بیان‌داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، می‌توانند از تسهیلات حمایتی توانمندی‌سازی این صندوق استفاده کنند.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن خاطرنشان‌کرد: شرکت های دانش بنیان می توانند با مراجعه به سامانه «غزال»، برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

به گزارش سبا 724 ، نمایشگاه امسال با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه‌سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

انعقاد تفاهم ۷۰۰ میلیون یورویی در زمینه خودرو و قطعات با روسیه، از جمله دستاوردهای نمایشگاه پارسال بود.

به اعتقاد کارشناسان، پتانسیل چهار تا پنج میلیارد دلاری برای صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی و به‌ویژه بازار لوازم یدکی خودرو در روسیه برای ایرانی‌ها وجود دارد.

اردیبهشت ‌امسال قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا از گروه خودروسازی سایپا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و ارزش ۴۵۰ میلیون یورو طی سه سال منعقد شد. همچنین این گروه خودروسازی صادرات محصولات پی ۹۰ (کادیلا) و شاهین به روسیه را در دستور کار دارد که همگی از دستاوردهای حضور قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی در نمایشگاه پارسال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا