مدیر عامل فرنام بسپار عنوان کرد:
کار، تلاش مضاعف و کنترل هزینه ها راه نجات کشور از بحران‌های اقتصادی

فقط کار و تلاش مضاعف فعالان و کنترل هزینه های بی ثمر در کشور می تواند راه نجات کشور را برای عبور از بحرانهای مختلف اقتصادی باز کند.

 

شرکت فرنام بسپار به عنوان آغاز کننده تولید محصولات ژئوسنتتیک در کشور از سال 2002 تولید ژئوممبران با عرض ۷ متر در کشور از سال 1389، برنامه ریزی نموده و ارائه محصول با کیفیت با رعایت الزامات استاندارد GRI-GM13 را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر با بهره گیری از آزمایشگاه کنترل کیفیت و از پرسنل توانمند و مجرب و دستگاه های به روز، مواد اولیه ورودی و محصولات تولیدی را مطابق با استاندارد انتخابی کنترل می کند.


رضا قصری رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرنام بسپار در گفت و گوی اختصاصی اظهار داشت :این شرکت تولید کننده ورق های پلاستیک بوده و محصولات ژئوسنتتیک را از ۲۱ سال پیش آغاز نموده است و برای اولین بار توانسته است سایر انواع این محصولات را در کشور تولید عرضه نماید .
وی تصریح کرد: محصول ژئوممبران که در حوزه های آبی مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل مشخصات و کیفیت محصول پس از معرفی و استقبال از آن در پروژه های آبی استقبال شده است.که وجود آن در تما م پروژه های حوزه ی آب به چشم میخورد و اعتمادی که از سوی مصرف کنندگان مشاهده میشود را بر آن وا میدارد با خدمات بهتر و با کیفیت مستمر تلاش مضاعف از خود نشان دهیم.
وی تصریح کرد :سایر محصولات تولیدی شرکت فرنام بسپار منطبق با استاندارهای مورد پذیرش جهان است و کنترل الزامات آنها در آزمایشگاه مجهز در جوار فعالیت های تولیدی انجام می گیرد.
قصری در ادامه گفت : با توجه به تحولات اخیر در کشور انتظار می رود ارتباطات مردمی در جهت سازندگی گسترده تر شود و سازمان های مسئول به شرکت های خلاق توجه ویژه ای  داشته باشند ؛و با توجه به صنایع نوظهور مانند تولید محصولات ژئوسنتتیک تامین امکانات  نیازمند حمایت جدی مسئولین می باشد تا ما و سایر فعالان اقتصادی بتوانیم مشکلات اینگونه صنایع را با کمک بخش دولتی هرچه سریعتررفع کنیم .
مدیر عامل شرکت فرنام بسپار افزود : محصولات ژئوسنتتیک به ویژه ژئوممبران به عنوان یک محصول کاملا اقتصادی می باشد و برای  معرفی آن به مردم بخصوص کسانی که در بخش ذخیره آب ؛معدن؛و مراکز دفن زباله که به مصرف آن نیازمند میباشند همکاری مسئولین الزام خواهد بود.
وی گفت :با توجه به وضعیت خشکسالی  و بحران آب در کشور اگر در  بخش تولید محصولات مرتبط با مصرف آن مدیریت به کمال نرسد کشور دچار چالش گسترده تر خواهد شد . بایستی توجه شود تامین و حفظ شرایط اقتصادی زمانی بوجود خواهدآمد که نوع استاندارد آن مورد استفاده قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: این شرکت با تحمل موج تورم اقتصادی استفاده از مواد اولیه منطبق را برای محصول منطبق به رعایت کاهش قیمت و جبران افزایش تورم موجود به جای استفاده از مواد اولیه نامنطبق یا بازیافت نهایتا نوع ارزانتر ترجیح دهد و در نتیجه به تولید محصول استاندارد ادامه داده و می دهد و اساس انتخاب محصول، استاندارد بودن آن قرار داده در غیر اینصورت بی تردید پروژه ها با شکست زودهنگام مواجه شده و زیانی چندین برابر با مبلغ صرفه جویی شده در خرید آن ببار خواهد آورد.
قصری تصریح کرد: به عنوان یک سازمان فعال اقتصادی و تصمیم ساز در حوزه ی تولید و اقتصاد تلاش نموده و بارها مشکلات این حوزه را به ویژه در ارتباط با کشاورزان به مسئولین امر منعکس کرده ولی متاسفانه واکنش سازنده ای مشاهده نشده و اساسا مدیران برنامه ریزی آینده و اجرای آن را برای پیشگیری از وقایع ناهنجار اعلام نمی کنند که به رفع آن برای آینده سازی کشور اقدام شود. این در حالی است که حضور کشاورزان در بخش تولید بسیار تاثیر گذار است و در این راستا میبایست نگرش مسئولین نسبت به بنگاه های کوچک و متوسط تغییر یابد و گر نه برای بسیاری از کشاورزان  این مسئله همواره وجود دارد که از چرخه کشاورزی خارج شوند .

قصری در ادامه به کیفیت محصولات شرکت فرنام بسپار اشاره کرد و افزود :  محصولات این شرکت همواره از استاندارهای دیگر کشورها پیروی کرده است و رعایت سختگیرانه تری را در زمینه کیفیت استفاده کرده و خواهند کرد. و توانسته است برتری شرایط اقتصادی را در کشور برای مشتریان خود فراهم نماید. به گونه ای که واردات خارجی را در این زمینه به صفر رسانده است  ؛بنابراین نگرش مردم به برتری برندهای خارجی نادرست خواهد بود در حالی که خارجی بودن یک کالا به معنای با کیفیت بودن آن نیست و ما در قراردادهای همکاری خود این را برای خریداران به اثبات رسانده ایم .
قصری ضمن اشاره به صادرات کالا گفت :در این بخش با مشکلات عدیده ای روبرو هستیم از جمله نوع سیاست ها بر اقتصاد که مانع بزرگ صادرات بخش خصوصی است ؛ بیش از ۹۰ درصد محصولات شرکت فرنام بسپار با داشتن کیفیت مطابق استاندارد ، دارای قابلیت صادرات می باشد، ولی فرصت صادرات به همان دلیل بوجود نیامده است ؛حتی به این منظور تولید محصول ژئوممبران با هدف صادرات را توسعه داده به گونه ای که  آمار تولیدات را از سال گذشته به دو برابر رسانده و صادراتی هر چند کوچک به کشور های همسایه داشته و داریم.
وی افزود :برای رشد و توسعه صادرات توسط بخش خصوصی به تشویق و حمایت بخش دولتی نیازمندیم که در حال حاضر استفاده از  تجارت پیله وران کمک اندکی در این زمینه بوده اما این روش صادرات برای تولید کننده و خریداران کشورهای دیگر روش منطقی نمیباشد و هرگز به معاملات رودر رو ختم نم شود و حاشیه امنیت را برای خریداران و تولیدکنندگان به دلیل عدم حضور بانک های واسطه به شدت کاهش میدهد و تاثیر نامناسبی را برای خریداران و تولیدکنندگان به جای میگذارد.
به نظر الزام اقدامات اصلاحی از جانب نهادهای دولت در زمینه گسترش فضای کسب و کار و ترمیم نیروهای مختلف کار و تلاش و همکاریهای تامین نیازهای کشور و صادرات توسط هر دو گروه دولتی و بخش خصوصی به شدت احساس می شود قدر مسلم آینده کشور و نسل آینده آن تهدید زدایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا