رئیس اتاق ایران از فعالیت‌های مؤثر اتاق اصفهان تقدیر کرد
تجلیل از اتاق بازرگانی اصفهان به دلیل اقدامات شایسته در حمایت از بخش خصوصی

رئیس اتاق بازرگانی ایران به دلیل اقدامات شایسته اتاق بازرگانی اصفهان و برگزاری دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) از رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تقدیر کرد.

صمد حسن‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی ایران از اتاق بازرگانی اصفهان به واسطه اقدامات شایسته همچون برگزاری موفقیت‌آمیز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD)با حضور بیش از ۲۲ کشور در راستای توسعه اقتصادی در تراز بین‌المللی و برگزاری اجلاس رؤسای اتاق‌های داخلی تقدیر کرد.
در بخشی از متن این تقدیرنامه خطاب به امیر کشانی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان آمده است؛ «جنابعالی در قاطبه جامعه اقتصادی و صنعتی کشور تجسمی از یک مدیر شایسته و توانمند هستید که با برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با مدیریت ارزشمند خود و همکاران در اتاق بازرگانی اصفهان برگ زرینی به تاریخچه اتاق ایران و کلیه اتاق‌های کشور اضافه کردید.»
در ادامه آمده است: «به پاس ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه جنابعالی و همکاران لوح سپاس و قدردانی از طرف فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی کشور به جنابعالی تقدیم می‌گردد.»
مجمع گفتگوی همکاری آسیاAsia Cooperation Dialogueبا هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند. ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد. در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است. کشورهای بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیاACDهستند.
در دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا که توسط اتاق بازرگانی اصفهان و در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار شد؛ نمایندگان ۲۲ کشور عضوACDو رؤسای اتاق‌های ۲۷ استان در این اجلاس دو روزه در اصفهان حضور یافتند.
میزگردهای تخصصی با موضوعات توسعه پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و فناوری و دانش‌بنیان با حضور صاحب‌نظران داخلی و خارجی، فعالان اقتصادی و اعضای اتاق اصفهان از جمله برنامه‌های جانبی اجلاسACDبود.
این اجلاس با تصویب توافقنامه موسوم به «معاهده اصفهان» از سوی نمایندگان بیش از ۲۲ کشور حاضر در این اجلاس به کار خود پایان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا