بررسی پیشبرد مطلوب پروژه آزمایشگاه تاثیر

به گزارش  سبا724، جلسه سوم کارگروه نوآوری اجتماعی عصر روز سه شنبه هفتم شهریورماه با حضور امیر عسگری دبیرکارگروه نوآوری اجتماعی، امین صمیمی، محمد رسولی و سایر اعضای کارگروه و فعالان زیست بوم نوآوری اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه پیشنهادات و نکاتی در خصوص پیشبرد هرچه بهتر پروژه آزمایشگاه تاثیر (Impact Lab) و لزوم توجه به این نکات در فرایند تکمیل طرح مذکور از سوی اعضای کارگروه مطرح شد. همچنین ابعاد آیین نامه، کارکردهای آزمایشگاه تاثیر، تفاوت آزمایشگاه تاثیر با آزمایشگاه های حکمرانی و سیاستی و فرآیند اجرایی آن مورد بحث و بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

شایان ذکر است اهمیت ارزشیابی تاثیر اجتماعی یکی از نکات مطرح شده در این جلسه بود که ذیل آن موضوعاتی از قبیل قلب، معیار و راهنمای هر اقدام و مجموعه اجتماعی و فرهنگی، تجربه شکست ها و ناکارآمدی‌های مکرر اجتماعی و فرهنگی در ایران بر اساس آزمون و خطا و بدیهی و پیش‌فرض بودن ارزشیابی اجتماعی و گسترش روزافزون نهادهای آن در تمامی اکوسیستم های موفق و جوامع پیشرفته بررسی شد.

همچنین تاکید بر اولویت و اهمیت ارزشیابی در سند ملی فناوری های فرهنگی و نرم و مسکوت ماندن آن و ضعف و نحیف بودن اکوسیستم ارزشیابی در کشور و نیاز به بازارسازی و اقدامات پیشران در این عرصه از دیگر موضوعات مورد بررسی ذیل اهمیت ارزشیابی تاثیر اجتماعی بود.

بر اساس این گزارش، اهمیت آزمایشگاه تاثیر  Impact Lab)) از دیگر موضوعات بررسی شده در نشست مذکور بود. همچنین موضوع دیگر مطرح شده، ماموریت اصلی آزمایشگاه تاثیر بود که ذیل آن مسایلی مانند گسترش و ترویج و تنظیم گری اکوسیستم ارزشیابی در ایران، بازارسازی ارزشیابی در تعامل با بخش خصوصی و دولتی، تدوین شاخص‌های مورد تایید کارگروه نوآوری اجتماعی برای انتخاب کارگزاران ارزشیابی اجتماعی، کمک به توانمندسازی و گسترش کارگزاران ارزشیابی اجتماعی در ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

گفتنی است ترویج فرهنگ ارزشیابی اجتماعی در ایران، شبکه سازی فعالین عرصه ارزشیابی ایران، گسترش و تعمیق دانش ارزشیابی در ایران، تدقیق شاخص‌های ارزشیابی اجتماعی برای ایران و اجرای ارزشیابی‌های با کیفیت به عنوان الگو، پیشران و نمونه موفق در این عرصه برای صاحبان پروژه و همچنین ارزیابان از دیگر عناوین بررسی شده در جلسه مذکور بود.

 در بخش پایانی این نشست، حاضران به بحث و بررسی  درباره مراحل اجرایی تاسیس آزمایشگاه تاثیر((Impact Lab و اهداف و کلیات برنامه‌های مورد انتظار یک ساله و سه ساله این آزمایشگاه پرداختند.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا