احیای ساختمان متروکه گمرک ۲۵۰ ساله بابلسر در قامت مرکز رشد و نوآوری

با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، مرکز رشد و نوآوری بابلسر در محل ساختمان متروکه گمرک ۲۵۰ ساله بابلسر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سبا724، روح الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ادامه سفر به استان مازندران، مرکز رشد و نوآوری بابلسر را افتتاح کرد.

دهقانی با بیان این‌که مولد سازی ظرفیت‌ها و به کار بستن زیرساخت‌های موجود در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان یکی از اولویت‌های معاونت علمی است، افزود: استان مازندران از دو نوع سرمایه ارزشمند مشهود شامل ساختمان‌ها، زیرساخت‌ها و فضای مناسب برای توسعه فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌های انسانی دانش‌آموخته و خلاق برخوردار است. دو سرمایه‌ای که استفاده توسعه‌گرا و با رویکرد مولدسازی از آنها می‌تواند زمینه را برای رشد اقتصاد استان و حرکت جدی‌تر در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان فراهم کند.

وی با بیان این‌که استان مازندران یکی از پایگاه‌های توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور است ادامه داد: این مرکز رشد و نوآوری با رویکرد مولدسازی زیرساخت‌ها و با نگاه دقیق و هوشمندانه مسئولان استان و همکاری خوب گمرک راه اندازی شده و امید دارم بتواند با جذب تیم‌های جوان و توانمند در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کند. معاونت علمی نیز متناسب با حوزه فعالیت تیم‌ها و شرکت‌ها، حمایت‌های متفاوت و متعددی را اجرایی خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه توسعه فناوری به صورت تسهیلات و حمایت‌های بلاعوض و در حوزه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به صورت وام‌های کم‌بهره، سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری خواهد بود. گفتنی است مرکز رشد و نوآوری ساختمان متروکه متعلق به گمرک در بابلسر که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان مازندران و گمرک مرمت و بازسازی شده است، با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری افتتاح و بهره برداری شد.

در این مرکز رشد و نوآوری، ۱۸ واحد فناور شامل پنج هسته فناور و ۱۳ شرکت استقرار دارند‌. شرکت‌ها و هسته‌های فناور مستقر در حوزه‌هایی چون شیمی، کشاورزی فناوری اطلاعات، نانوفناوری و زیست‌فناوری فعالیت دارند.

 

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا