اعمال تغییرات مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان بر اساس آیین‌نامه جدید ارزیابی و حمایت

بنابر اعلام معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دسته‌بندی جدید شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان بر اساس نظام جدید ارزیابی اعلام شد.

به گزارش سبا724، بر این اساس تمام شرکت‌های دانش‌بنیان در سه دسته‌بندی نوپا، نوآور و فناور قرار می‌گیرند.

طبق نظام جدید ارزیابی، شرکت‌های نوپا، شرکت‌های کوچکی هستند که هنوز به لحاظ کسب و کار به بلوغ لازم نرسیده‌اند و فروش سالانه آن‌ها کمتر از ۵میلیارد تومان است. شرکت‌های نوآور شرکت‌هایی هستند که فروش سالانه آن‌ها بالاتر از ۵ میلیارد تومان است، ولی سهم فروش آن‌ها از محصولات دانش‌بنیان کمتر از ۵۰ درصد است. دسته آخر شرکت‌های فناور هستند که تمرکز اصلی آن‌ها بر اقتصاد دانش‌بنیان است و در این حوزه فعالیت می‌کنند. سهم محصولات دانش‌بنیان از کل فروش این شرکت‌ها ۵۰ به علاوه یک درصد است. این شرکت‌ها نیز فروش بالای ۵ میلیارد تومان در سال دارند

طبق اعلام معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، از بین هشت هزار و 831 شرکت دانش‌بنیان، شش هزار و 494 شرکت در دسته‌ی شرکت‌های نوپا، هزار و 748 شرکت در دسته شرکت‌های نوآور و 589 شرکت در دسته شرکت‌های فناور قرار می‌گیرند.

نکته مهم این است که شرکت‌های دانش‌بنیان باید روند رشد خود را مرحله به مرحله طی کنند و نمی‌توانند از شرکت نوپا به فناور تبدیل شوند که این امر باعث می‌شود شرکت‌ها مراحل رشد را پله پله طی کنند و در مسیر رشد واقعی و توسعه زنجیره ارزش محصولات قرار بگیرند

 عنوان «شرکت‌های نوپا» در دسته‌بندی جدید، طبق نظام جدید ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، متفاوت با شرکت‌های نوپایی است که در نظام قبل وجود داشت.

همچنین تمامی شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کنونی خود در نظام جدید ارزیابی به لینک pub.daneshbonyan.ir/dashboard مراجعه نمایند.

منبع: روابط عمومی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا