صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن، در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و صنعتی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سبا 724 از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در راستای تحقق ماده ۲۵ آئین‌نامه حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه صنعت، معدن و تجارت و بر اساس مصوبه‌های ابلاغی رییس‌جمهوری در تصویب نامه شورای عالی صنایع دریایی کشور، مراسمی با حضور برخی از مسوولان صندوق توسعه صنایع دریایی، دانشگاه صنایع و معادن، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحت عنوان سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه صنایع و معادن برگزار و در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق توسعه صنایع دریایی و دانشگاه صنایع و معادن به امضای طرفین رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد تا صندوق و دانشگاه صنایع و معادن ضمن توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی، صنعتی و اجرایی مرتبط با فعالیت‌های دانش‌بنیان، نوآورانه و فن‌آوری‌های نوین، در راستای انقلاب صنعتی نسل (۴)، با اجرای طرح‌ها و نیز برگزاری دوره‌های دانشی و مهارتی، برای رفع نیازهای توسعه صنایع دریایی همکاری و تلاش کنند.

طبق ماده ۲۵ یاد شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است نسبت به استفاده از امکانات و اموال دانشگاه صنایع و معادن (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) برای توسعه برنامه‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت، معدن و تجارت، افزایش سرمایه صندوق‌های تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت و تقویت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه فعالیت‌های بهره‌وری (به‌ویژه بازسازی و نوسازی صنایع) و فعالیت‌های دانش‌بنیان و نوآورانه برای رفع نیازهای بخش در راستای انقلاب صنعتی نسل (۴)، هوشمندسازی و تربیت متخصصان و مدیران صنعتی و معدنی اقدام کند.

ارتباط علم و صنعت و توجه به نوآوری و فن‌آوری، جزو اولویت‌های صندوق بوده و سعی شده که ارتباط با مراکز علمی و نیز واحدهای دانش‌بنیان کشور سرلوحه کارها باشد. از این رو، صندوق توسعه صنایع دریایی همواره برای افزایش سهم اقتصاد دریا در اقتصاد ملی تلاش کرده و مراکز علمی و صنعتی را در این مهم یاری و حمایت می‌کند و از توسعه برنامه‌های مشترک با آنها بسیاراستقبال کرده و امیدوار است در آینده طرح های مشترک بیشتری را با این‌گونه مراکز پیگیری کند. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا