دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور:
واحدهای تولیدی با توجیه اقتصادی احیا می‌شوند

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: واحدهای تولیدی راکدی که از توجیه اقتصادی برخوردار هستند؛ احیا خواهند شد.

 به گزارش سبا 724 محمدباقر آقاعلیخانی  از برگشت به تولید برخی صنایع باید گذر کرد چون توجیه اقتصادی ندارند ، بیان کرد: برگشت به تولید واحدهای صنعتی از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین ستاد احیای کشور با جدیت دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهایی که توجیه اقتصادی دارند با تزریق نقدینگی و رفع موانع به چرخه تولید بازگردانده می شود ادامه داد: منابعی در اختیار این ستادها وجود دارد که در مسیر برگشت به کار واحدهای تولیدی استفاده خواهد شد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین با بیان اینکه صنایع بزرگ سهم بیشتری در حوزه تولید خوزستان دارند افزود: این صنایع می‌توانند حامی توسعه تولید و اشتغال در واحدهای تولیدی پایین دست استان باشند.

آقاعلیخانی با بیان اینکه ستاد تسهیل برنامه دارد که چرخه واقعی حوزه تولید را در هر استان از ابتدا بررسی کند افزود: این برنامه در خوزستان به عنوان یک استانی صنعتی بزرگ کشور آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: حوزه تولید چالش‌های جدی را در سال‌های اخیر تحمل کرده و ناپایداری‌های زیادی داشته است که به همین منظوردر نظر داریم تمامی بخش‌ها و فرآیند تولید را بررسی کنیم.

به گفته وی، نتیجه این بررسی ها کمک حداکثری به صنایع خواهد بود.

آقا علیخانی اظهارکرد: تلاش داریم با کمک واحدهای تولیدی اقدامات موثری را در حوزه محیط زیست انجام دهیم ، به عنوان مثال استفاده از انرژی های تجدید پذیر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر مد نظر است.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجرا است گفت: با استفاده از این ظرفیت می‌توان موانع پیش روی واحدهای تولیدی در یک استان را از ابتدا تا انتها بررسی و در صورتی که لازم باشد برای حمایت از واحد تولیدی رویه و دستورالعمل های جدید ابلاغ کرد.

۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ واحد راکد و نیمه راکد هستند. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا