معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛
تعاون، تنها راه نجات کشور/ اشتغال ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در ایران

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها راه نجات کشور تعاون است، بر این اساس کشور برای تأمین منابع راه دیگری ندارد، گفت: اکنون ۱۰۱ هزار تعاونی فعال و ۶۲ هزار تعاونی ۷ عضوی در کشور داریم.

 به گزارش سبا 724 مهدی مسکنی امروز (چهارشنبه ۱۴ تیرماه) در سومین نشست منطقه‌ای مدیران و کارشناسان بخش تعاون کشور که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در صورت تثبیت جایگاه تعاونی‌ها بسیاری از سیاست گذاری ها می‌توانند وظایف اصلی خود را اجرا کنند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد کشور سه رکن دولتی و تعاون و بخش خصوصی دارد، افزود: باید تعاونی‌ها جایگاه دوم را داشته باشد و بین دولت و بخش خصوصی قرار بگیرند،در حال حاضر تنها راه نجات کشور تعاون است. بر این اساس کشور برای تأمین منابع راه دیگری ندارد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اولویت و سیاست‌ها باید به سمت تعاونی‌های عضومحور حرکت کند، گفت: تعاونی یعنی مشارکت و مشارکت تنها با ایفای نقش مردم محقق می‌شود، اکنون ۱۰۱ هزار تعاونی فعال و ۶۲ هزار تعاونی ۷ عضوی در کشور داریم.

وی با اعلام اینکه بیش از ۱۸۱ درصد پرداخت تسهیلات در سال گذشته داشتیم، توضیح داد: در این دوره ساختار معاونت تعاون را از وظیفه‌ای به سمت فرآیندی تغییر دادیم و اکنون تمامی اداره کل‌ها به سمت ساختار فرایندی رفته‌اند، اگر کارشناسان و مدیران در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها حضور نداشته باشند، در تهران همکارها جلو نمی‌رود. امروز یکی از دلایل شکست بخش‌های دولتی نداشتن ارتباط اصولی با مناطق است.

مسکنی هدف اصلی برگزاری این نشست‌ها را دریافت بازخوردها برای پیش بردن اقدامات دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۰ نفر به صورت کلی دانشجوی کارشناسی تعاون در کشور هستند، البته پس از سال‌ها امسال در مهرماه پذیرش دانشجو انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: رئیس‌جمهور در ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ سند توسعه تعاون را ابلاغ کرد، البته که تا کنون هیچ‌ رئیس‌جمهوری پای کار تعاون نیامده بود. در این سند توسعه تعاون بند یک شورای عالی هماهنگی تعاون تصویب شد که مصوبه هیئت دولت است و به‌زودی جلسات آن برگزار می‌شود.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: حدود ۲۴ بانک در سال گذشته به غیر از بانک توسعه تعاون حدود ۳۰ همت تسهیلات پرداخت کردند که این آمار بسیار قابل توجه است، همچنین ۲.۵ درصد افزایش ثبت تعاونی‌ها و ۳.۵ درصد افزایش شاغلان حوزه تعاون را در سال گذشته داشتیم. ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا