سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان وام به واحدهای تولیدی استان سمنان پرداخت شد

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سه هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان وام رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ طی یکسال گذشته به ۲۸۵ واحد تولیدی استان پرداخت شد.

 به گزارش سبا 724 یادگار احمدی   ابراز کرد: سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مجموع تسهیلات پرداخت شده در استان سمنان از دهه تولید و تجارت سال گذشته تا امسال، از محل تسهیلات رونق تولید به ۲۵۵ واحد تولیدی استان سمنان طی یکسال گذشته(تیر ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۲) پرداخت شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات هم از محل بند الف تبصره ۱۸ به ۳۰ واحد تولیدی استان سمنان طی یکسال گذشته پرداخت شد.

وی افزود: طبق گزارش مرکز آمار ۲۰ و ۲ دهم درصد تسهیلات رونق تولید کشور در استان سمنان جذب شد و نرخ بیکاری در این استان بعد از ۱۸ سال به پنج و هفت دهم درصد رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سه هزار و ۵۰۷ پروانه کسب صنفی و ۹۹ کارت بازرگانی طی یکسال گذشته در این استان صادر شد.

احمدی تصریح کرد: از مجموع سه هزار و ۵۰۷ پروانه کسب صنفی صادر شده در استان سمنان طی یکسال گذشته از تیر ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۲ بیشترین پروانه کسب در بخش توزیعی با صدور یکهزار و ۹۰۰ پروانه بود.

وی ادامه داد: ۴۸۷ پروانه کسب صنفی در بخش تولیدی و یکهزار و ۱۲۰ پروانه در بخش خدماتی طی یکسال گذشته در استان سمنان صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: ۳۶ هزار واحد صنفی با اشتغالزایی برای ۹۰ هزار نفر در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم تیرماه هر سال به عنوان روز صنعت و معدن نامیده شده و گرامی داشته می‌شود و سال گذشته به ابتکار وزارت صمت، از روز یک تیرماه که مصادف با روز اصناف بود تا روز دهم تیرماه (روز صنعت و معدن) به عنوان دهه «تولید و تجارت» نامگذاری شد.

۲ هزار واحد صنعتی با اشتغالزایی برای ۶۰ هزار نفر در استان سمنان فعال است و ۵۰۰ واحد با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد نیز در دست بهره‌برداری است. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا