معاون گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز:
تراکتور شالیزار در کمتر از ۲ سال طراحی و تولید شد

 معاون گروه صنعتی تراکتور سازی تبریز با اشاره به رونمایی از چهار طرح جدید این گروه در سفر دوم رییس جمهور به آذربایجان شرقی گفت: طراحی تا تولید تراکتور شالیزار کمتر از ۲ سال محقق شد.

به گزارش  سبا 724 ، امیر جدیری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: یکی از مهم ترین تولیدات این مجموعه که در جریان سفر رئیس جمهور افتتاح شد تراکتور شالیزار بود که جرو تراکتور های سبک است که با نام تجاری تیلماز به بازار عرضه می شود و کل طرح به دست متخصصان داخلی طراحی و تولید شده و یکی از دستاوردهای مهم گروه است.

وی اضافه کرد: فاز نهایی و ساخت مدل مهندسی این نوع تراکتور در کمتر از ۹ ماه محقق شد و این دستاور بزرگی برای تراکتور و متخصصان و مهندسان این مجموعه بود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین طرحی که در این گروه از سوی رئیس جمهور رونمایی شد تولید کامیونت ۱۱ تنی بود و گام مهمی در تولید این نوع کامیونت برداشته شد.

جدیری به تولید موتور صنعتی در این مجموعه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیازی که در کشور به این نوع موتور احساس می شد گروه صنعتی تراکتور علاوه بر تولید موتورهای مربوط به کشاورزی، به این عرصه نیز وارد شد که این طرح نیز در سفر دوم رئیس جمهور به استان و دیدار از گروه صنعتی تراکتور رونمایی شد.

وی افزود: طراحی این قطعه به دست همکاران تحقیق و توسعه انجام شد و در فاصله کمتر از ۹ ماه، نمونه مهندسی این قطعه ساخته شد و هفته گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

جدیری گفت: محور جلوی تراکتورهای سنگین ۱۵۰۰ دیگر طرحی بود که در سفر رئیس جمهوری رونمایی شد که مورد نیاز داخلی و خارجی است و قبلاً از ایتالیا و در ادامه از چین تهیه می شد که به دلیل تحریم و کم و کاستی ها، تصمیمی راهبردی در مجموعه گرفته شد و مهندسان شرکت در حداقل زمان موفق به بومی سازی این قطعه مهم شدند و خوشبختانه با تولید این قطعه، تولید تراکتور سنگین بدون وقفه ادامه دارد.

جدیری گفت: هدف گذاری برای تولید چهار هزار دستگاه کامیونت ۱۱ تنی در سالجاری در گروه صنعتی تراکتور انجام شده و در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده است.

 تراکتورسازی ایران هم اکنون با ۱۲ شرکت اقماری که هشت شرکت در تبریز، ۲ شرکت در خارج از آذربایجان شرقی و ۲ شرکت در بیرون از مرزهای ایران اسلامی، بزرگترین تولید کننده ماشین آلات کشاورزی و تراکتور از ۳۵ تا ۱۵۰ اسب بخار کشور است که در حال حاضر ۹۹ درصد نیاز کشاورزان کشور به تراکتور را تامین و بالغ بر ۴۱ میلیون دلار ارز آوری طی سال گذشته از محل صادرات انواع تراکتور، موتور و قطعات ریخته برای کشور داشته است.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا