فرماندار رفسنجان:
سرچشمه نخستین شهر هوشمند استان کرمان می‌شود

به گزارش سبا 724، حسین رضایی ظهر امروز ۱۰ خرداد ماه در حاشیه نشست با مسئولان مجتمع مس سرچشمه رفسنجان اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه ساماندهی جاده‌های داوران و شاهزاده عباس است که در خصوص جذب بودجه‌های اجرای این ساماندهی پیگیری‌های لازم در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص اجرای طرح فاضلاب رفسنجان گفت: از طریق استانداری کرمان و مجتمع مس سرچشمه تفاهم‌نامه‌ای منعقد خواهد شد تا پساب‌های خانگی که ۴۵۰ لیتر در ثانیه است با استفاده از سیستم تصفیه‌ای به آبی قابل استفاده در صنعت تبدیل شود.

رضایی درباره برگزاری آزمون استخدامی مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: قرار شد مدیران شرکت مس در جلسه‌ای نحوه برگزاری آزمون را تعیین تکلیف کنند تا عده‌ای از جوانان جویای کار بتوانند از طریق صنعت مس جذب شوند.

فرماندار رفسنجان همچنین بیان کرد: ما در حال حاضر پردیس علم و فناوری را داریم که با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در یک محل که تعداد زیادی در شهرستان وجود دارد هم می توان این پردیس را به پارک علم و فناوری ارتقاء داد.

رضایی افزود: ستاد بحران شهرستان رفسنجان تجهیزاتی ندارد که در این جلسه با مجتمع مس سرچشمه رایزنی شد تا تجهیزات و امکانات لازم جذب و برای مقابله با پدیده‌ها و حوادث احتمالی طبیعی در آینده از جمله سیل، طوفان، زلزله و … آمادگی لازم را داشته باشیم.

رضایی گفت: در خصوص اجرای طرح راه‌آهن احمدآباد دئفه به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هم مقرر شد پیگیری‌ها از سوی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمان و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شود.

وی با بیان این‌که اجرای طرح تصفیه‌خانه آب شهرستان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: با تکمیل این طرح، آب آشامیدنی تصفیه و املاح سنگین و آرسنیک موجود در آن که خطری برای سلامتی مردم رفسنجان است، کاهش می‌یابد.

فرماندار رفسنجان هم‌چنین گفت: اداره برق شهرستان طرح کابل‌های خودنگهدار را در دست اقدام دارد اما در این راستا برای اجرای کل شبکه برق شهرستان نیاز به بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی دارد که در این زمینه هم مقرر شد این اعتبار از سوی مجتمع مس سرچشمه به صورت تهاتر به اداره برق پرداخت و در عوض سیم های برق به مجتمع مس سرچشمه تحویل داده شود. ماین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا