معاون استاندار مازندران:
کارخانه صنایع غذایی ایران در نوشهر احیا و به مدار تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : کارخانه صنایع غذایی ایران واقع در نوشهر با تلاش های انجام شده از سوی استانداری و اقدامات سرمایه گذار جدید احیا و به مدار تولید بازگشت.

 به گزارش سبا 724 حسن خیریانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بازگشت این واحد تولیدی به مدار تولید در راستای سیاست های ابلاغی استاندار مازندران مبنی بر احیای واحدهای راکد، تعطیل و ایجاد رشد تولید انجام شد.

وی اظهارداشت : سرمایه گذار جدید با هزینه ای بالغ بر۹۰ میلیارد تومان در زمان حاضر سه خط از ۱۲ خط کارخانه را نوسازی و مدرن سازی کرده و با تولید ۱۵۰ هزار قوطی نوشابه انرژی زا در یک نوبت و ماهانه با تولید ۱۰ میلیون قوطی حدود ۲۰۰ تریلی با نگاه مصرف داخلی و صادرات محور رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: طی نشستی که با سرمایه گذار داشتیم، مقرر شد ۹ خط باقیمانده این واحد تولیدی نیز هرچه سریعتر بازسازی و مدرن سازی و به مدار تولید باز گردد.

استاندار مازندران ماه گذشته با اشاره به اقدامات حمایتی انجام شده برای رشد و ارتقای واحدهای صنعتی در استان گفت : این اقدامات منجر به بازگشت ۹۶ بنگاه اقتصادی راکد استان در سال گذشته به چرخه تولید شد.

سید محمود حسینی پور در جمع تشکل های کارگری مازندران از رشد ۱۱۷ درصدی اشتغال به عنوان یکی از موفقیت های مازندران در حوزه شغل و مسائل جامعه کارگری برشمرد و ادامه داد : همچنین‌رشد اقتصادی استان به چهار درصد رسیده است و این به پاس تلاش همین قشر کارگران بوده است
وی اضافه کرد : در زمان حاضر تنها از ۱۰ درصد ظرفیت مازندران در اختیار تولید است و مابقی خالی ‌و باید مورد استفاده قرار گیرد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند.

از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند.

بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.ایرنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا