حرکت دانش‌بنیان‌های ایران در مسیر طراحی و تولید سرورهای رایانه‌ای

 فناوران یک شرکت دانش بنیان در کشور موفق شدند همگام با فناوری مورد استفاده در برندهای صاحب نام و توانمند دنیا که در حوزه سرور فعالیت دارند، در مسیر طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنه اختصاصی سرورهای رایانه‌ای حرکت کنند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش سبا 724، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری و حسین ملازاده دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی از توانمندی‌های شرکت دانش‌بنیان بیان‌رایان در حوزه طراحی، ساخت و توسعه سرورهای رایانه‌ای بازدید کردند.

محققان و فناوران فعال در این حوزه، به معرفی دستاوردهای خود در زمینه طراحی، ساخت و توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سرورهای رایانه‌ای پرداختند.

این شرکت فناور توانسته است همگام با فناوری مورد استفاده در برندهای صاحب نام و توانمند دنیا که در حوزه سرور فعالیت دارند، در مسیر طراحی برخی بردهای الکترونیک اختصاصی، قطعات مکانیکی و بدنه اختصاصی سرورهای رایانه‌ای حرکت کند.

قطعات به کار رفته در سرورهای ساخت این شرکت دانش‌بنیان از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه دنیا بهره برده و سعی شده است تا این محصولات، با بیشترین میزان کارآمدی و منطبق بر فناوری‌های روز جهانی ارائه شوند.

همچنین این شرکت در تعامل با شرکت‌های پیشتاز بین‌المللی در حوزه تغذیه، از محصولات سفارشی‌سازی شده این شرکت‌ها به منظور بهینه کردن مصرف برق بهره می‌برد.

در این بازدید فعالان فناور شرکت ضمن درخواست حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات این حوزه، بر سالم‌سازی هرچه بیشتر زیست‌بوم دانش‌بنیان و حمایت از تولیدکنندگان دارای توانمندی فنی و محصول واقعی تاکید کردند.

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این بازدید و نشست، کمک به تسریع روند دریافت تسهیلات بود؛ به طوری که شرکت‌های دانش‌بنیان، چالش‌های جدی در دریافت تسهیلات و فرآیندهای اداری پیچیده را پشت سر بگذارند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در جریان این بازدید، علاوه بر تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی از ایجاد سازوکاری برای تسهیل دریافت حمایت‌های دانش‌بنیانی خبر داد.ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا