مدیرکل صمت استان بوشهر:
مسیرهای صادراتی در دولت سیزدهم باز شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با نگاه مثبت دولت سیزدهم مسیرهای صادراتی جدیدی با کشورهای مختلف ایجاد و همین امر موجب رونق صادرات غیرنفتی شده است.

مهدی صفوی روز جمعه در گفت‌وگو با سبا 724 اظهار کرد: روسیه و کشورهای همسایه شامل کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بازارهایی است که بعنوان مسیرهای صادراتی مهم برای صادرات غیرنفتی مطرح هستند.

وی افزود: با ایجاد مسیرهای صادراتی، صادرات و واردات روان و به دنبال این امر زنجیره‌های تولید فراهم‌تر می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: ارتقا ظرفیت‌های بندری استان برای نخستین بار زمینه واردات محموله ۲۷ هزار تنی گندم، صادرات محموله ۳۵ هزار تنی سیمان، توسعه بنادر گناوه، دیلم، ریگ و توسعه مجتمع بندری نگین برای صادرات مواد معدنی انجام شده است.

صفوی با اشاره به ارتقا ظرفیت بندر دیر برای تقویت صادرات به کشور قطر ادامه داد: همچنین با توجه به تقویت روابط با عربستان تلاش می‌شود از ظرفیت بندر کنگان برای تقویت صادرات به این کشور فراهم شود.

 

وی گفت: مهمترین حلقه مفقوده در بخش صنعت؛ خام فروشی مواد پتروشیمی است که در این راستا سه پارک شیمیایی با هدف ایجاد زنجیره برای اشتغال و ارزش افزوده پیش بینی شده است.

قرار گرفتن خرما در سبد تهاتر؛ گامی برای رفع مشکل این میوه گرمسیری

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تلاش انجام گرفته محصول خرما بعنوان خشکبار به سبد تهاتر سازمان توسعه تجارت اضافه شد و فعالان این بخش می‌توانند در مقابل صادرات میوه‌های گرمسیری وارد کنند.

صفوی یادآور شد: صادرات خرما در مقابل واردات میوه‌های گرمسیری به اقتصاد این محصول کمک می‌کند و موجب تقویت انگیزه‌ صادرات هرچه بیشتر محصول می‌شود.

مسیرهای صادراتی در دولت سیزدهم باز شد

وی اظهار کرد: این گام مهم دولت موجب تقویت اقتصاد خرما و به دنبال آن برای حفظ و توسعه بازارهای صادرات باید کیفیت و بسته بندی محصول را ارتقا داد.

نمایشگاه‌های مختلف در استان ساماندهی می‌شود

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نمایشگاه‌های استان برای نخستین بار ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری زیاد نمایشگاه‌ها خوب نیست اظهار کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در استان نباید به اندازه‌ای باشند که به کسب و کارهای محلی آسیب بزنند.

صفوی یادآور شد: باید زمینه برپایی نمایشگاه‌هایی در استان فراهم شود که آن ظرفیت در استان وجود نداشته باشند.

مسیرهای صادراتی در دولت سیزدهم باز شد

وی با اشاره به فعالیت پنج هزار بافنده در استان بوشهر گفت: با هماهنگی انجام شده با منطقه پارس جنوبی قرار است دفتر مشترکی با اینها ایجاد و نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات مشاغل خانگی از جمله تولیدات فرش در آن نمایشگاه عرضه می‌شود.

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش صمت استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سال گذشته با روان سازی و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم تعهد ۱۰ هزار فرصت شغلی در این بخش عملیاتی شد.

صفوی با اشاره به نرخ ۷.۲ بیکاری در استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی کارهای خوب و موثری انجام شده و به تعبیری مشکل بیکاری در حال حل شدن است.

وی تاکید کرد: آنچه امروز بعنوان یک مشکل مطرح می‌شود بحث اشتغال نیست بلکه پائین بودن درآمد است که باید برای واقعی کردن دستمزدها اقدام کرد.

صفوی با اشاره به فرصت‌های مناسب تامین مالی برای طرح‌های اقتصادی از جمله تسهیلات تبصره ۱۶، ۱۸ و رونق تولید گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم فرایند صدور مجوزهای تاسیس برای فعالیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری طی یک روز فراهم شده است.

مسیرهای صادراتی در دولت سیزدهم باز شد

وی ادامه داد: آنچه امروز بعنوان یک نکته مثبت قابل توجه است این است که مردم و سرمایه‌داران حاضرند با پول خود در بخش تولید سرمایه‌گذاری کنند.

صفوی با اشاره به اهمیت صنعت مونتاژ در استان بوشهر گفت: واردکننده‌هایی که تهدید بودند امروز به سمت تولیدآمده و با تربیت نیروهای صنعتی باعث افزایش مهارت می‌شوند.

احیای تعاونی‌های مرزنشین مهمترین گام دولت در استان بوشهر

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با فعالیت دوباره تعاونی‌های مرزنشینان به اقتصاد و تنظیم بازار استان کمک شده است.

صفوی یادآور شد: در زمان حاضر مراکز شهرستان‌ها عضو تعاونی‌های مرزنشین نیستند و یکی از پیشنهادات استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان عضویت این مناطق است.

وی یادآور شد: در زمان حاضر ۴۹۰ هزار نفر در استان بوشهر مشمول و عضو تعاونی‌های مرزنشین هستند.

مسیرهای صادراتی در دولت سیزدهم باز شد

صفوی گفت: ۶۰ هزار واحد صنفی و ۱۱۰ تا ۱۱۵ اتحادیه در استان بوشهر وجود دارد و تلاش می‌شود در بحث تنظیم بازار، نظارت و بازرسی از این ظرفیت استفاده لازم شود. ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا