معاون وزیر صمت در همایش نکوداشت روز ملی معدن مطرح کرد:
دستیابی به رشد ۱۲ درصدی بخش معدن با آگاهی از داشته‌های معدنی

به گزارش سبا 724 ، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز دوشنبه در همایش نکوداشت روز ملی معدن اظهار داشت: آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور می‌تواند منجر به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه بخش معدن شود.

اگر در زمینه معادن راکد و نیمه فعال به آسیب شناسی بپردازیم، یکی از دلایل رکود آنها عدم انجام اکتشافات درست در کشور است.

شهیدی خاطرنشان کرد: شناسایی و پیگیری ۲ وظیفه اصلی سازمان زمین‌شناسی است. باید بگویم در زمینه شناسایی، اکتشافات کامل شده اما کافی نیست و امروز در مرحله پی جویی هستیم و در تلاشیم تا بانک اطلاعاتی دقیق از پهنه‌های زمین‌شناسی کشور تهیه کنیم.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ایران بهشت زمین شناسان و بهشت عناصر معدنی جهان است و برای استفاده بهینه از داشته‌های خود باید به آمایش سرزمینی اتکا داشته باشیم و به صورت جدی در این زمینه ورود کنیم.

وی یادآور شد: طبق پیش‌بینی‌ها از سال ۲۰۴۰ به بعد خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای فسیلی خواهند شد و همچنین فلزات جایگزین نفت می شوند؛ بنابراین باید برای سال های آینده برنامه ریزی داشته باشیم.

وی در پایان افزود: شناسایی مواد معدنی باید به صورت گسترده و بیشتر از گذشته انجام شود و همچنین با توجه به اینکه مخاطرات زمین شناسی می تواند تاثیر منفی بر معدنکاری داشته باشد، باید مخاطرات طبیعی هر منطقه شناسایی شود تا معدنکاری موفقی داشته باشیم. ماین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا