چالش کشور در تولید فولاد سبز

به گزارش  سبا 724 ، جعفری طهرانی افزود: هندوستان نیز در سال 2020 اعلام کرد صنعت فولاد خود را در سال 2060 به فولاد سبز تبدیل می‌کند اما در اوایل سال 2023 اعلام می‌کند که صنعت فولاد این کشور در سال 2070 به صنعت سبز تبدیل خواهد شد که این عوامل نشان‌دهنده این است که با چالش عمده‌ای دست به گریبان هستیم.

وی همچنین گفت: تمام فولادسازان منطقه که پروژه‌ی جدید دارند از جمله؛ عربستان سعودی، امارات متحده عربی، عمان و حتی پاکستان و فارغ از هندوستان در حال حاضر برای احیاء، پیش‌بینی استفاده از هیدروژن را کردند که این امر باعث می‌شود 90 درصد انتشار گاز CO2 کاهش یابد.

تحلیلگر ارشد بازارهای آهن و فولاد با اشاره به اینکه تکنولوژی فولاد کشور قدیمی است، بیان کرد: ذوب آهن اصفهان سه کوره بلند و میدکو نیز یک کوره بلند دارد. حدود 10 تا 15 درصد فولاد کشور کوره بلند و باقی قوس الکتریکی است، اما تکنولوژی‌های قدیمی است. طبیعتا وقتی هندوستان سال 2070 را به عنوان دومین تولیدکننده فولاد جهان افق قرار داده که قرار است در سال 2031، 300 میلیون و در سال 204۷، 500 میلیون تن فولاد تولید کند و چین نیز سال 2060 را افق خود برای فولاد سبز قرار داده است قطعا ما ده سال از هندوستان هم عقب‌تر هستیم و اگر سال 2080 را با الان مقایسه کنیم ما صحبت از 57 سال دیگر می‌کنیم که زمان بسیار طولانی است./ماین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا