احصای ۲۷ چالش استان بوشهر برای رونق در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از احصاء و دسته‌بندی ۲۷ مساله اصلی فعالان اقتصادی به تفکیک شهرستان‌های دهگانه این استان خبر داد.

 به گزارش سبا 724مهدی صفوی  اظهار کرد: بر اساس نشست‌های متعدد هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی از سوی بانک‌ها، نبود مشوق‌های ویژه برای شویق سرمایه‌گذاران به حضور در استان بوشهر، بهره‌برداری از اسکله‌های تخصصی وزارت نفت برای اقلام صادراتی و بهبود زیرساخت‌های اداری برخی از شهرستان‌ها به عنوان چالش‌های عمومی شهرستان‌های این استان مطرح است.

وی افزود: علاوه بر این پایین بودن آبخور بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و شناورهای کانتینری، تامین نشدن انتظارات مرزنشینان بوشهری درباره میزان و نوع کالاهای واردایتی ملوانی و مشکلات ایجاد شده برای صادرکنندگان ناشی از تعهد سیاری نیز از چالش‌های مشترک فعالان عرصه تجارت خارجی این استان به شمار می‌رود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: جابجایی کالا بین منطقه ویژه اقتصادی شماره یک و ۲ بوشهر، ایجاد رویه ملوانی در این بندر برای تخلیه کالاها، راه‌اندازی شهرک ویژه اصناف آلاینده و تامین ارز مورد نیاز برای واردات از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی مرکز این استان در حوزه‌های صنعت و تجارت است.

صفوی اضافه کرد: پایین بودن آبخور بنادر بوالخیر و دلوار برای پهلوگیری شناورهای کانتینربر، تامین اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی اسکله صادرات مواد معدنی و تامین اعتبار برق‌رسانی به منطقه صنعتی اشکالی‌ و آباد از سوی ایمیدرو از مهمترین چالش‌های پیش‌روی صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان است.

احصا ی ۲۷ چالش استان بوشهر برای رونق در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت

وی عنوان کرد: بر این اساس برق‌رسانی به معادن تنگ پلنگی و تغییر کاربری اسکله لاور ساحلی از شیلاتی به تجاری به عنوان مهمترین مشکلات شهرستان دشتی و تامین اعتبار تکمیل و راه‌اندازی پایانه صادراتی و حمل و نقل محصولات کشاورزی مساله اساسی دشتستان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به ظرفیت بندر دیر برای نقش‌آفرینی در عرصه صادرات و ترانزیت کالا، گفت: تعیین مرز رسمی بندر دیر و اسکله فولادی برای صادرات و نبود پس‌کرانه لازم در گمرک این بندر به عنوان هاب تجارت با کشور قطر از مهمترین چالش‌های این شهرستان در تحقق قابلیت‌های تجاری آن است.

صفوی ادامه داد: تکمیل جاده دسترسی کارخانه سیمان ساروج از معادن به کارخانه در کنگان، تعیین تکلیف نظارت بر معادن مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پارس در عسلویه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در جم از مهمترین چالش‌های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های جنوب استان بوشهر است.

وی عمده مشکلات شهرستان‌های شمالی استان بوشهر را مربوط به ضعف در زیرساخت‌های بندری دانست و بیان کرد: راه‌اندازی رویه ترانزیت در گمرک و لایروبی بندر ریگ برای پهلوگیری شناورهای بزرگ از مهمترین نیازهای شهرستان گناوه است و پایین بودن آبخور بنادر برای پهلوگیری کشتی‌های بزرگ و تامین نشدن انتظارات مرزنشینان درباره میزان و نوع کالاهای واردایتی ملوانی از مهمترین مشکلات فعالان تجاری بندر دیلم به شمار می‌رود.

صفوی بیان کرد: این مشکلات امروز در نشست با معاون وزیر صمت بررسی و چاره‌اندیشی شد تا در مسیر حل قرار گیرد./ ایرنا

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا