بسته حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در صندوق نوآوری تصویب شد

کلیات بسته حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان و مشارکت صندوق نوآوری در تاسیس صندوق خصوصی زیست نوآور در دومین جلسه هیئت عامل جدید صندوق نوآوری و شکوفایی به تصویب رسید.

به گزارش  سبا 724 دومین جلسه هیئت عامل دور چهارم صندوق نوآوری و شکوفایی به ریاست محمدصادق خیاطیان رئیس هیئت عامل این صندوق تشکیل شد و در این جلسه بسته پیشنهادی صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از رشد تولید دانش بنیان با توجه به شعار سال جاری به تصویب هیئت عامل رسید.

انتظار می رود با اجرای این بسته حمایتی، رشد فروش محصولات دانش بنیان افزایش یابد.

همچنین خط اعتباری ودیعه ضمانت نامه‌های پیمان صندوق‌های پژوهش و فناوری به تصویب اعضای هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسید.

بسته حمایت از رشد تولید محصولات دانش‌بنیان در صندوق نوآوری تصویب شد

در این جلسه همچنین مشارکت صندوق نوآوری در تشکیل صندوق خصوصی(PE) زیست نوآور مصوب شد.

بر این اساس صندوق نوآوری در تشکیل صندوق خصوصی زیست نوآور که قرار است با سرمایه ۸۰۰ میلیارد تومانی با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان راه اندازی شود، مشارکت کند.

ماموریت این صندوق یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه فناوری‌های زیستی و حوزه سلامت بر اساس نیازها و اولویت های استراتژیک کشور است.

با تولید داروهای مشتق از پلاسما صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در این جلسه نیز مصوب شد ۱۵۷ میلیارد تومان انواع تسهیلات (قرض الحسنه نمونه‌سازی، تولید صنعتی، لیزینگ و …) به هشت طرح درخواستی شرکت های دانش بنیان اعطا شود./ ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا