با مشارکت مؤسسه تحقیقات آب و صبح ایرانیان آنلاین:
اولین کنگره بین المللی حکمرانی هوشمند آب در خرداد ماه برگزار می شود

 

رئیس دبیر خانه دائمی کنگره بین المللی حکمرانی هوشمند آب گفت : اولین کنگره بین المللی حکمرانی هوشمند آب با رویکرد استقرار حکمرانی هوشمند آب ، با نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان مردم در مدیریت آب کشور با مشارکت مؤسسه تحقیقات آب و پایگاه خبری/تحلیلی صبح ایرانیان آنلاین در تهران برگزار می شود .

به گزارش سبا 724 به نقل از روابط عمومی دبیر خانه دائمی کنگره، سید مهدی محمدی رئیس دبیرخانه دائمی و برگزارکننده کنگره بین المللی حکمرانی هوشمند آب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : مقدمات اجرایی این کنگره بین المللی  از سال‌های گذشته انجام شده و این رویداد مهم  با حضور مهمانان بین المللی ، کشوری ومسوولان استانی در تاریخ چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ در محل مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزارمی‌شود.

وی در ادامه به اهمیت و مزایای مدیریت هوشمند آب اشاره کرد و گفت : امروزه برنامه ریزان در بسیاری از شهرهای جهان با مدیریت هوشمند آب از دسترسی به منابع آب تازه گرفته تا جمع آوری و بازیافت پسماند های آبی برای جبران کم آبی بهره مند می شوند .

محمدی در خصوص مدیریت هوشمند منابع آب اظهار کرد : در این کنگره سعی خواهیم کرد با مدیریت هوشمند آب که شامل تجهیزات مربوط به اینترنت اشیا برای مدیریت آن و همچنین سیستم ها و نرم افزار هایی که تولید، توزیع و مصرف آب را بهینه می کند به معرفی آن بپردازیم .

رئیس دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی حکمرانی هوشمند آب  به اهداف و رویکردهای مهمی که در این کنگره به بحث و تبادل نظر پرداخته خواهد شد اشاره کرد و گفت :از محورهای قابل توجه عبارتند از ناترازی منابع و مصارف آب در کشور ،نقش شرکت های دانش بنیان در رفع آن ، استفاده از فناوری های نوین در مدیریت منابع آب پایدار (کشاورزی ،شرب ،و صنعتی )، اهمیت راهبرد اقتصادآب که شامل فرصت ها و چالش ها ی یش رو و ارزش گذاری پساب ها و.. ، و همچنین تعامل هوشمند بین دستگاهی در مدیریت منابع شهری می باشند که امیدواریم ماحاصل این نشست بتواند نقش ارزنده ای در حفظ منابع آبی  را داشته باشیم .

محمدی در ادامه افزود : در حاشیه این کنگره بین المللی ۴ پنل تخصصی با عنوان های تعامل بین دستگاهی در مدیریت آب شهری ،حکمرانی آب و آثار آن در امنیت آبی و غذایی ،الگوی کشت و تأمین کمی و کیفی مناسب آب و رصد خانه ملی آب ایران :از حکمرانی داده تا حکرانی آب برگزار خواهد شد .

خاطر نشان می شود علاقمندان جهت شرکت در این نشست بزرگ علمی به نشانی  www.aqua724.ir جهت ثبت نام مراجعه نمایند  .

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا