قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بهره برداری و توسعه:
دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی‌ در کنار افزایش اشتغال و بهبود رفاه اجتماعی، پیامدهای توسعه صنعتی هستند

 محمد نیکوکار قائم‌مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه در حاشیه سیزدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن فولاد خوزستان اظهار داشت: احداث کارخانه مگامدول آهن اسفنجی (زمزم سه)، فولادسازی شرکت صنعت فولاد شادگان، خط تولید اسلب عریض، ساخت نیروگاه برق، احداث کارخانه اکسیژن ۴، توسعه فعالیت های اکتشافی از طرح‌های توسعه مهم شرکت فولاد خوزستان در راستای پایداری و افزایش ظرفیت تولید است. از طرح های نامبرده، کارخانه مگامدول آهن اسفنجی و فولادسازی صنعت فولاد شادگان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. فولاد خوزستان در حوزه حفاظت از محیط‌زیست نیز اقدامات موثر و طرح‌های بسیاری را در داخل و محیط پیرامونی شرکت‌ به اجرا درآورده است و این مساله در کنار تولید پایدار و اجرای طرح های توسعه از اهمیت فراوانی برخوردار است. ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه پروژه های زیست محیطی در سال گذشته موید این ادعا است.

به گزارش  سبا 724  ، نیکوکار از پیامدهای مثبت توسعه صنعتی گفت و افزود: دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش درآمد ملی‌ در کنار افزایش اشتغال و بهبود رفاه اجتماعی، پیامدهای توسعه صنعتی هستند. به عبارت دیگر، توسعه صنعتی از طریق ایجاد مسیری برای ارتقا بهره‌وری و کسب ارزش افزوده بیشتر، تنوع‌بخشی به تولیدات و ایجاد زنجیره‌های ارزش، انواع کسب و کارها و اشتغال جدید و مسیرهای کسب رفاه را فراهم می‌کند.

وی با بیان این جمله که توسعه صنعت فولاد به عنوان یک صنعت مادر به رونق سایر صنایع کمک می‌کند، اظهار داشت: توسعه این صنعت، زمینه‌ای را برای تسهیل تولید بسیاری از محصولات واسطه‌ای و نهایی صنعت فراهم می‌کند و موجب تعمیق زنجیره‌های تولید در بسیاری از شاخه‌های صنعتی خواهد شد. انواع صنایع ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی، تجهیزات نیروگاهی، خودرو، کشتی‌سازی، ساختمان‌سازی و … صنایعی هستند که از محصولات صنایع فولاد استفاده می‌کنند. توسعه صنعتی موجب افزایش اشتغال کشور و ارتقا رفاه اجتماعی می‌شود.

نیکوکار گفت: فعال بودن صد در صد پروژه‌ها و تخصیص اعتبار کافی برای تکمیل آن ها، اقدامی منحصر به فرد در صنعت فولاد است. رویکرد مدیرعامل نسبت به آغاز، اجرا و تسریع طرح‌های توسعه به منظور پایداری و افزایش تولید و حفظ سهم ۲۵ درصدی کشور در افق ۱۴۱۰، قابل تقدیر است.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور بهره‌برداری و توسعه در پایان از نقش کلیدی فولاد خوزستان در اقتصاد کشور گفت و افزود: از مولفه‌های اصلی توسعه طرح‌های فولادی، دسترسی به منابع انرژی، آب‌های آزاد و حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است. مواردی که با توجه به موقعیت جغرافیایی شرکت فولاد خوزستان در دسترس هستند. جا دارد از اهتمام مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و تلاش بی‌وفقه مسئولان و کارکنان فولاد خوزستان تقدیر و تشکر نمایم. بی‌شک این موفقیت‌ها با همدلی و وحدت ارکان سازمان امکان‌پذیر بود‌. امیدوارم در آینده شاهد پیشرفت‌ مجموعه باشیم./ماین نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا