تکمیل ۱۵ طرح صنعتی شاخص در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شد

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تکمیل ۱۵ طرح صنعتی و معدنی شاخص با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان هدف‌گذاری شده است.

 به گزارش سبا 724 ،حامد حسن‌نژاد  افزود: با تکمیل این طرح‌ها برای بیش از ۲ هزار نفر در استان خراسان جنوبی شغل ایجاد می‌شود.

وی گفت: این طرح‌ها به طور میانگین بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و صنایع معدنی استان با اولویت طرح‌های شاخص و مهم در سال جاری است.

سرپرست اداره‌ کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از صدور ۵۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۵۲ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۲۳۷ نفر در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۱۲ جواز تاسیس صنعتی نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان و اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان صادر شد.

وی بیان کرد: تاکنون در خراسان جنوبی ۵۲۳ پروانه بهره‌برداری صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر صادر شده است و ۱۴ واحد صنعتی بزرگ، ۱۲ واحد صنعتی متوسط، ۴۸۸ واحد صنعتی کوچک و ۲۸۰ صنایع معدنی در این استان وجود دارد.

حسن‌نژاد تولید تایر، شمش طلا، سیمان، کک و کنسانتره زغال‌سنگ، شمش منیزیم، کاشی و سرامیک، چینی بهداشتی، لوله‌های پلی اتلین، کنسانتره مس، خوراک دام و طیور، محصولات شوینده و پودرهای میکرونیزه معدنی را از مهمترین محصولات تولیدی استان خراسان جنوبی عنوان کرد.

وی با اشاره به جایگاه تولیدات مهم استان گفت: کنسانتره زغال‌سنگ با تولید ۲.۲ میلیون تن، لاستیک خودرو با تولید ۳۱ هزار تن و کاشی و سرامیک با تولید ۲۶ میلیون متر مربع از مهمترین و بیشترین تولیدات صنعتی استان است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی با داشتن ۹ شهرک، ۱۴ ناحیه صنعتی، ۲ هزار و ۲۴۸ هکتار اراضی در اختیار و هزار و ۶۶ هکتار زمین صنعتی و با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، برق، گاز، مخابرات و راه دسترسی آماده سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی در سال گذشته افزود: طرح تولید آهن اسفنجی مجتمع فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومان پس از ۱۵ سال تکمیل و با حضور رئیس جمهور افتتاح رسمی شد که هزار و ۲۰۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت شدند.

حسن‌نژاد از شروع عملیات طرح ملی انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به معادن و صنایع معدنی استان توسط ایمواسکو با سرمایه‌گذاری کل ۹۸ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنین سال گذشته پنج واحد تولیدی کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۶۵۰ نفر تکمیل و بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: سه طرح تولید شمش طلا نیز با سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۵۵۰ نفر در استان تکمیل و بهره‌برداری شد همچنین عملیات نصب و بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت ۱۵ هزار تن شرکت کویر تایر با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال ۲۵۰ نفر آغاز شد که در سه ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی تامین آب مجتمع فولاد قاینات از طریق احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین و انتقال پساب تا مجتمع فولاد نیز سال گذشته با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان آغاز شد.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی خط انتقال برق به معادن مهم استان با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان (خط انتقال برق ۱۳۲ کیلوولت حوزه زغال طبس، خط انتقال برق به منطقه سرب و روی غنی‌آباد بشرویه و خط انتقال برق به معادن گرانیت شاهکوه نهبندان) توسط ایمیدرو در دست انجام است./ ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا