پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۳) آغاز شد

به گزارش  سبا 724  – پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۳)، با حضور دکتر رئیسی رئیس‌جمهور، معاون وزیر صمت، میهمانان خارجی و جمعی از مدیران و مسئولان لشکری و کشوری، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در محل  نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای تولیدکنندگان کشورمان در عرصه‌های سلامت و تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: کسب چنین دستاوردهایی در شرایط تحریم‌های گسترده باعث شگفتی ناظران خارجی شده است. جمهوری اسلامی در زمینه دانش‌بنیان و بومی‌سازی شاخه‌های مختلف علمی صاحب‌نظر  است.

هدف از برگزاری نمایشگاه ارائه توانمندی صادراتی، گسترش تعاملات تجاری، فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی است.

گفتنی‌ است، در این نمایشگاه که به مدت چهار روز برپاست، ۱۲۰۰ مهمان خارجی از ۶۰ کشور شامل: پنج وزیر، بیست معاون وزیر و هفتاد هیات تجاری حضور دارند و دوازده گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی و … محصولات خود را عرضه می‌کنند. چین، عراق، ترکیه، امارات و هند ۵ کشور مقصد صادراتی ایران هستند که ۷۶ درصد از وزن و ۷۵ درصد از ارزش کل صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده‌ی شمش صادراتی فولاد کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارد./معدن نیوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا