کمبود مس به چالش انرژی سبز بدل می‌شود؟

به گزارش سبا 724 –بزرگترین تامین‌کننده فلز در جهان، تولید و فروش مس کودلکو در سه ماهه اول به دلیل تلاش برای بازیابی از افت کیفیت سنگ معدن و مشکلات معادن و پروژه‌های خود در شیلی، کاهش یافت.

تولید و فروش مس کودلکو در سه ماهه اول کاهش یافت زیرا بزرگترین تامین‌کننده فلز در جهان در تلاش است تا پس از افت کیفیت سنگ معدن و مشکلات معادن و پروژه‌های خود در شیلی بهبود یابد.

تولید این غول دولتی نزدیک به پایین‌ترین سطح در یک ربع قرن گذشته است، که نشان‌دهنده نبرد صنعت مس برای حفظ تولید است، زیرا ذخایر جدید پیچیده‌تر و گران‌تر می‌شوند.

این نگرانی را در مورد کمبود قریب الوقوع افزایش می دهد زیرا تقاضا برای فلز سیم کشی در تغییر از سوخت‌های فسیلی افزایش می‌یابد.

کودلکو پس از تحمل حوادث ناگوار از جمله ریزش سنگ، خرابی تجهیزات و یخ زدگی سد، در تلاش است تا به مسیر معدن کاری خود بازگردد. در عین حال، در تلاش برای بازگرداندن خروجی تا پایان دهه، چهار تعمیر اساسی معدن را انجام می دهد. در بحبوحه چالش‌های لجستیکی که در معرض همه‌گیری و تشدید تهاجم روسیه به اوکراین است، توسعه پروژه در سراسر صنعت دشوار است.

مدیر اجرایی آندره سوگارت در بیانیه ای در روز سه شنبه گفت: “این یک زمان انتقال پیچیده است، بین سپرده هایی که در حال اتمام هستند و پروژه هایی که به بهره‌برداری می رسند.”

این شرکت مستقر در سانتیاگو گزارش داد که معادن کاملاً متعلق به کودلکو در سه ماه اول امسال 326000 تن تولید کردند که نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش داشته است. این مقدار تولید آن را کمی کمتر از برنامه سالانه 1.35 تا 1.42 میلیون تنی می کند. کاهش تولید، کاهش قیمت ها و افزایش هزینه ها باعث کاهش درآمد در سه ماهه شد.

شیلی که یک چهارم مس استخراج شده در جهان را به خود اختصاص می دهد، شاهد رکود تولید خود بوده و این نگرانی را ایجاد می کند که عرضه جهانی با تقاضا برای فلزی که در باتری ها، پنل های خورشیدی و سایر فناوری های سبز استفاده می شود، پیشی بگیرد./ معدن نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا