سیاست‌های جدید اتحادیه اروپا هند را آسیب‌پذیر می‌کند

به گزارش سبا 724 –به گفته منابع، وزارت فولاد روز چهارشنبه در مورد اقدام اتحادیه اروپا برای اعمال مالیات بر کربن با بازیگران صنعت جلسه ای برگزار کرد.

به گفته آنها، این نشست در بحبوحه مکانیزم تنظیم مرز کربن (CBAM) که توسط اتحادیه اروپا اجرا می شود، برگزار می شود که تأثیر نامطلوبی بر صادرات فلزات هند مانند آهن، فولاد و محصولات آلومینیوم به اتحادیه اروپا خواهد داشت.

اتحادیه اروپا CBAM را از اول اکتبر سال جاری معرفی می کند. مکانیسم جدید از اول ژانویه 2026 به مالیات 20 تا 35 درصدی بر واردات منتخب به اتحادیه اروپا تبدیل خواهد شد.

منابع گفتند: «در جلسه هیبریدی که به ریاست ناگندرا نات سینها، وزیر فولاد برگزار شد، صنعت موضوع CBAM را مطرح کرد و گفت که این ماده چندین ماده سازمان تجارت جهانی را نقض می کند.

آنها همچنین خاطرنشان کردند که پس از اعمال رژیم مالیاتی، هند در برابر دامپینگ اقلام فولادی توسط کشورهای مختلف، که ممکن است شامل آن بخشی از اتحادیه اروپا باشد، آسیب پذیر خواهد شد.

این صنعت همچنین به دولت اطلاع داد که 79 درصد از انتشار کربن تاریخی توسط خود کشورهای توسعه یافته انجام شده است، به همین دلیل است که مسئولیت های مشترک اما متمایز (CBDR) برای انتشار کربن در توافقنامه پاریس توافق شده است و مالیات بر خلاف این است. “، آنها گفتند.

هند سالانه 4 میلیون تن فولاد نهایی به منطقه اتحادیه اروپا صادر می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا