حتمال یک دورخیز، و سپس جهش بیت‌کوین

بیت کوین به حرکت نزولی خود ادامه می‌دهد، ولی به طور بالقوه می‌تواند روند صعودی خود را حفظ کند. اتفاقات چند روز آینده برای قیمت بیت کوین بسیار مهم هستند.

به گزارش سبا 724 به نقل از کوین‌پدیا، بازار ارزهای دیجیتال چند روزی است جامه‌ی سرخ بر تن کرده است. رهبران این بازار و التکوین‌های برتر آن در چند روز گذشته با فشار فروش گسترده‌ای روبه‌رو بوده‌اند. قیمت بیت کوین (BTC) امروز به زیر 28,000 دلار سقوط کرد؛ البته، فعلا همچنان در همان حوالی باقی مانده است. با توجه به این‌که فعلا نشانه‌ای صعودی در بازار بیت کوین به چشم نمی‌خورد، چشم‌انداز قیمت آن در کوتاه‌مدت همچنان نزولی است. با وجود این، به نظر نمی‌رسد پادشاه ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی تحت این فشار نزولی باقی بماند.

البته، با این‌که پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت کوین در آینده‌ی نزدیک روند صعودی خود را از سر بگیرد، ولی در کوتاه‌مدت انتظار می‌رود شاهد کاهش قیمت آن باشیم. در واقع، این کاهش قیمت فرصتی را برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بازار بیت کوین ایجاد کرده، و همین مسئله باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. یکی از تحلیلگران مشهور بازار کریپتو به نام مایکل ون دی پوپ معتقد است قیمت بیت کوین به احتمال زیاد در چند روز آینده به سطوح زیر 27,500 دلار سقوط خواهد کرد. البته، این افت قیمت می‌تواند یک حرکت صعودی مطلوب را در پی داشته باشد.

نمودار تکنیکال بیت کوین

مایکل ون دی پوپ معتقد است برخی از حرکات در بازه‌ی زمانی کوتاه‌مدت برای تعیین مسیر بعدی قیمت بیت کوین بسیار مهم هستند. طبق پیش‌بینی این تحلیلگر فشار فروش و روند نزولی قیمت بیت کوین تا حوالی 27,514 دلار ادامه خواهد یافت؛ سپس، بیت کوین با برخورد به این سطح حمایت به سمت بالا برگشته و به سرعت از سطح 29,000 دلار نیز عبور خواهد کرد.

به علاوه، انتظار می‌رود بازار بیت کوین در این هفته همچنان بی‌ثبات باقی بماند، زیرا رویدادهای مختلفی در بازار رخ خواهند داد که باعث افزایش نوسان‌ها خواهند شد. فدرال رزرو فردا – 3 می / 13 اردیبهشت – قرار است میزان افزایش نرخ بهره را اعلام کند. همچنین، گزارش اشتغال در بخش غیرکشاورزی ایالات متحده نیز در 5 می / 15 اردیبهشت منتشر خواهد شد؛ این گزارش نیز ممکن است در آینده بر قیمت بیت کوین تاثیرگذار باشد.

علاوه بر این‌ها، انتظار می‌رود انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده و شاخص قیمت تولیدکننده در ایالات متحده در هفته‌ی آینده نیز باعث افزایش نوسان‌ها در بازار کریپتو شود.

از این رو، تحلیلگران معتقدند که دو هفته‌ی آینده برای بازار کریپتو بسیار با اهمیت خواهند بود؛ زیرا بازار کریپتو احتمالا پس از تجربه‌ی نوسان‌های پیش رو، در نهایت حرکت خود را به یکی از دو مسیر صعودی یا نزولی آغاز خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین مارکت کپ، هم‌اکنون در لحظه‌ی نگارش این مطلب در حوالی ساعت 12:00 روز سه‌شنبه 2 می / 12 اردیبهشت، بیت کوین با 1.92 درصد کاهش نسبت به روز گذشته، با قیمت 28,107 دلار معامله می‌شود. همچنین، حجم معاملات بیست و چهار ساعته‌ی بیت کوین هم‌اکنون با 14.22 درصد کاهش به رقم 15,759,680,556 دلار رسیده است. ظرف بیست و چهار ساعت گذشته، قیمت بیت کوین در محدوده‌ی کف 27,680 دلار تا سقف 28,663 دلار در نوسان بوده است./ شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا