زیمباوه به دنبال تولید فولاد بیشتر

به گزارش سبا 724 –دوسمان منگیسی، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات و توسعه ریخته‌گری زیمبابوه، گفت: صنعت تولید زیمبابوه مطمئن است که زمانی که این کشور شروع به تولید فولاد خود کند، بخش فولاد بهبود خواهد یافت.

منگیسی گفت که گام‌های مثبتی برداشته شده است که زیمبابوه قادر به تولید فولاد خود خواهد بود.

“بر اساس جنبه تحقیق و توسعه ما برخی گام‌های مثبت به سمت ارزش افزوده و بهره‌مندی در کشور وجود دارد، اگرچه به دلیل تعدادی از چالش‌ها مانند انرژی، این پروسه به کندی پیش می‌رود.

با این حال، او گفت اگرچه انرژی یک چالش است، زیمبابوه می‌تواند به دنبال منابع جایگزین انرژی باشد که نیروگاه را تامین کند تا تولید فولاد در این کشور آغاز شود.

او گفت: «همچنین نیاز به تنظیم زغال سنگ وجود دارد که منبع انرژی دیگری است که می‌توان از آن برای نیروگاه‌ها استفاده کرد تا تولید را شروع کنیم.»

در زمانی که ZiscoSteel، Zimasco، Zimcast و Zimalloys در اوج بودند، زیمبابوه بخش تولیدی پر رونقی داشت. با این حال، این کشور در ارزش افزوده مواد معدنی مختلف خود که شامل طلا، پلاتین، لیتیوم و الماس و غیره می شود، شکست خورده است.

منگیسی گفت انتظار می رود فرآوری آهن اواخر امسال شکل بگیرد.

این به تنهایی می تواند صنعت زیمبابوه را نوسازی کند و ما محصولات فلزی تمام شده ای خواهیم داشت که شامل آهن خام، چدن، فولاد نرم و همچنین فولاد کربن بالا می شود.

زیمبابوه در حال حاضر 75 درصد فولاد مورد نیاز خود را وارد می کند.

این به نوبه خود صنعت کروم را نیز فعال می کند زیرا برای ساخت فولاد به کروم نیاز دارید. منگیسی افزود: در زمینه استخراج کروم فعالیت جدی صورت خواهد گرفت، بنابراین گام مثبتی در کشور است که شاهد این اتفاقات باشیم./ معدن نیوز

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا