وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
رشد تولید، مسیر اصلی مهار تورم کشور است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسیر اصلی مهار تورم کشور را رشد تولید دانست و گفت: افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها باید محور تولید کشور قرار گیرد.

به گزارش سبا 724 به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدصولت مرتضوی در نشست هم‌اندیشی با منتخبین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان اظهار کرد: هفته کار و کارگر فرصتی مناسب برای تبیین جایگاه و منزلت قشر کارگر در جریان تولید و اقتصاد کشور است.

وی، گلوگاه اصلی عدم‌ توسعه اقتصاد و اشتغال کشور را ناتوانی در بهره‌وری و عدم تبدیل به احسن محصولات خام و نبود رونق تولید عنوان کرد و افزود: علت تحریم کشورهای اسلامی که عمده نفت و گار جهان را تولید می‌کنند، عدم توسعه و فرآوری منابع خام است.

مرتضوی با اشاره تأکید رهبری بر توسعه معادن و اقتصاد دریاپایه گفت: ایران به تعبیر زمین‌شناسان مطرح دنیا، بهشت معادن است.

وی تأکید کرد: راه‌حل و حلقه مفقوده نجات اقتصاد کشور، وجود عزم و اراده راسخ در مسئولین، کارگران و نخبگان کشور است.

مرتضوی، ایران را دارای اقلیم متنوع و دسترسی بالا به بازارهای داخلی و خارجی عنوان کرد و گفت: کشور ما امکان توزیع کالا به ۳۵ الی ۴۰ درصد جمعیت جهان را دارد.

وزیر کار بر حفظ کرامت کارگران در کشور تأکید کرد و افزود: کارفرمایان بر حمایت‌های مادی و معنوی از کارگران توجه جدی داشته باشند تا موجب افزایش بهره‌وری کارگران در جریان تولید کشور شود.

«محمد چکشیان» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به روند برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره ملّی امتنان اظهار کرد: از حدود ۷ ماه پیش، ثبت‌نام این جشنواره آغاز شد.

وی افزود: پس از ثبت‌نام، داوری‌های استانی و ملّی این جشنواره در نهایت ۳ گروه کاری، ۹ کارگر نمونه و ۶ واحد کارگری نمونه انتخاب شدند.

رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر تأکید کرد: هر یک از این افراد و گروه‌ها، خلاقیت و نوآوری‌هایی داشتند که به تولید و صنعت کمک خواهد کرد.

چکشیان خاطرنشان ساخت: از بین ۴۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره امتنان ۲۸ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

در این نشست منتخبین جشنواره امتنان به معرفی طرح‌ها، پیشنهادات و دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه کاری خود پرداختند در ادامه این دیدار، کارگران نمونه با تشریح اقدامات خود، گفت‌وگویی صمیمانه با وزیر کار داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا